Toon posts:

Nagios op Suse9.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben Big Brother draaien om onze servers in de gaten te houden.Dit werkt prima.Maar wel willen overstappen naar Nagios.

Nou ben ik bezig met een testopstelling.Ik heb een systeem waarop ik Suse 9.0 heb geinstalleerd.Apache server en mysql is ook al draaiend op het systeem.

Nou heb ik een leuke handleiding om Nagios te installeren maar die handleiding is gebasseerd op RedHat van Linux.Nou zijn alle unix commanda's vrijwel hetzelfde maar als ik bepaalde scripts moet draaien dan werkt het niet.

Mijn vraag aan jullie is of jullie misschien een handleiding weten hierover voor SUSE?Zo niet, hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat nagios werkt op mijn linux?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat werkt niet? Krijg je een foutmelding? Welke scripts? Is er niet gewoon een rpm voor suse? Heb je al op google gezocht?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AFAIK, is er eigenlijk niets distro-specifieks aan nagios, afgezien misschien
van de start scripts.
Gewoon make, make install en het hele spulletje wordt onder /usr/local/nagios
geinstalleerd.

Ik zou zeggen, gewoon proberen, en dan kijken of je ergens vastloopt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op google, linuxforums alles gekeken om hierover wat te vinden.

Het begint al met de configuratie script waarin de shell script ervoor zorgt dat de volledige directory structuur wordt aangemaakt.Dit script werkt al niet...Ik heb ook een Linnux handboek erbij om zo te kijken wat misschien anders moet.

De directory /usr/local/nagios heb ik al.
Ik heb ook verschillende plugins gedownload.

Na die configuratie script komen de stappen van make all en make install.Maar zonder die script om te configureren kom ik niet verder.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zou al helpen als je eens meldt waarom dat script niet werkt, 'het werkt niet' kunnen we natuurlijk niks mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het script ziet er als volgend uit:

./configure --prefix= prefix --with-cgiurl= cgiurl -with-htmurl=htmurl --with-nagios-user= someuser -with-nagios-grp= somegroup

prefix moet zijn /usr/local/nagios
cgiurl moet zijn /cgi-bin/nagios (deze heb ik al niet)
htmurl moet zijn /nagios (ivm apache localhost/nagios)
someuser moet zijn nagios
somegroup moet zijn nagios

Als ik dit invoer krijg ik de eerste melding al dat ./configure niet bestaat.zonder . hetzelfde, ik maakte er conf van maar dat herkent ie allemaal niet.Misschien klopt het scriptje wel niet helemaal maar ik ga ook van die handleiding uit.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebruik alle defaults, dus doe ik alleen maar "./configure"
(zonder quotes), werkt dat wel ?

Edit:

Wat jij aangeeft als prefix, cgiurl etc zijn allemaal de default waarden, die kun je dus
gewoon weglaten....

[ Voor 42% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-04-2004 18:02 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1