Toon posts:

Web Based MSN Server Starten

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben al aan het zoeken geweest door oude topics maar kon helaas geen direct antwoord vinden.

Kan iemand mij vertellen hoe en wat het mogelijk is een webbased MSN versie op mijn server te installen??

Ik heb tot mijn beschikking: 10Mbps Lijn,
Windows 2003.NET MSDN VERSIE,
AMD 2600+, 512 DDR,
160 GB HDD, Enkele .nl namen.

Graag wil ik naast de bestaande websites op deze server een stukje hebben waarmee ik contact kan maken met MSN op Computers waar scholen enz dit blokken!!

Alvast bedankt.....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als ik me goed herinner moet je de Messenger API's kunnen benaderen en op deze manier gegevens kunnen opvragen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

UTM

Dit zal niet gaan imo. MSN is geen open source. Je hebt eerst de contact lijsten van msn nodig. Vervolgens de structuur, daarna moet je weten waar de user naar toe 'belt'. Kan nog wel door gaan maar heeft geen nut :P. Wat je wel kan kijken is naar DMSN, deze is mischien wel open source

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Kun je misschien iets meer uitleg geven over je bedoelingen? Kun je dan je eigen MSN server starten? wist ik niet....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

CaptBiele schreef op 27 april 2004 @ 16:32:
Kun je misschien iets meer uitleg geven over je bedoelingen? Kun je dan je eigen MSN server starten? wist ik niet....
Sowieso heeft MS Exchange een eigen Messenger service, als ik me goed herinner.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 27 april 2004 @ 16:29:
Dit zal niet gaan imo. MSN is geen open source. Je hebt eerst de contact lijsten van msn nodig. Vervolgens de structuur, daarna moet je weten waar de user naar toe 'belt'. Kan nog wel door gaan maar heeft geen nut :P. Wat je wel kan kijken is naar DMSN, deze is mischien wel open source
Oke, ik hoor het al...... Niet echt simpel om te gaan doen dus.......

Verwijderd

Topicstarter
CaptBiele schreef op 27 april 2004 @ 16:32:
Nou wat ik bedoel is dat ik op mijn server gewoon een scrippie wil hebben waarmee je in kan loggen op het msn netwerken en ook kan chatten via je eigen contactenlijst.....

Voorbeeltje = eMessenger

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

UTM

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 16:33:
[...]

Oke, ik hoor het al...... Niet echt simpel om te gaan doen dus.......
Niet echt nee :X, kan je mischien beter gewoon een "chatroom" maken (bv: Java based) Hier zijn volgens mij zelfs scripts voor te downloaden (www.hotscripts.com mischien ;))

[ Voor 32% gewijzigd door UTM op 27-04-2004 16:36 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:12
en als jouw site te populair wordt gaan slimme systeembeheerders gewoon je site blokkeren.. :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
-ScuL- schreef op 27 april 2004 @ 16:35:
en als jouw site te populair wordt gaan slimme systeembeheerders gewoon je site blokkeren.. :{
Daar hebben we toch andere oplossingen weer voor :P....

Voorbeeldje..... Ander Ip Adresje, Ander servertje......... Uhhmmmmm Systeembeheerder afknallen :P Hahaha

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
openbare proxy ....

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

tja, je kan hier volgens mij geen MSN voor gebruiken. Schrijf dan je eigen chat-app. Is best easy... paar maten van me hadden dat zo gefixed :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen optie...... Moet namelijk in programma's zoals Sitekiosk.com ook gewoon benaderbaar zijn...... En als Sitekiosk.com op een pc staat dan kan je moeilijk wat installeren op de computer..... Je kan alleen maar serven en gebruik maken van msn via een Webbased versie.....

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:12
die vaak ook weer geblokkeerd worden en traag als stront zijn. :{
het is en blijft en heeel erg vervelend probleem.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het moet dan toch een web based MSN client zijn, en geen server?

Er is er wel eentje, maar die ken ik niet uit mijn hoofd. Ik weet ook niet of hij toegestaan is.

Mocht je er zelf eentje bouwen; er zijn wel open-source projecten als GAIM en AMSN waarin je een beetje kunt zien hoe het MSN protocol gaat.

Verwijderd

Topicstarter
CaptBiele schreef op 27 april 2004 @ 16:39:
tja, je kan hier volgens mij geen MSN voor gebruiken. Schrijf dan je eigen chat-app. Is best easy... paar maten van me hadden dat zo gefixed :)
Tja.... Ik ben slechts System & Internet Engenier...... Geen webdesigner :P

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op 27 april 2004 @ 16:41:
Het moet dan toch een web based MSN client zijn, en geen server?

Er is er wel eentje, maar die ken ik niet uit mijn hoofd. Ik weet ook niet of hij toegestaan is.

Mocht je er zelf eentje bouwen; er zijn wel open-source projecten als GAIM en AMSN waarin je een beetje kunt zien hoe het MSN protocol gaat.
Hmmm..... Denk dak daar maar eens mee ga hobbyen...... Mijn dank is groot :)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

ja, maar zoals W03f ook al zei, hier zijn gewoon kant en klare scripts voor.... check ook irc

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehm... mjah
Ten eerste snap ik niet echt wat dit topic in Programming & Webscripting doet, en verder vind ik de vraag ook niet je-van-het. Dit soort dingen zijn met wat simpel google werk makkelijk uit te vinden lijkt me.
Verder gaat de draad totaal offtopic, m.a.w. : dit topic kan wel dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.