Toon posts:

[DOS] USB-stick benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende. Ik wil vanaf een diskette mijn USB-stick benaderen, is dit mogelijk. Op die USB stick staat namelijk een image die ik terug wil zetten. De Pc's hebben niet de mogelijkheid om te booten vanaf USB, daarom wil ik het via een diskette doen. Ik heb het al geprobeerd met duse.exe maar dat werkte niet. Is er een andere oplossing voor, of miscchien wel een kleine Linux distributie???

Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft

CYA

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DOS heeft geen drivers voor USB voor zover ik weet, dus je zult op zoek moeten naar een bootable Linux floppy zoals je zelf al als mogelijkheid aangeeft.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
als je bios het ondersteund kun je booten vanaf usb-stick (als je je stickje daarvoor gereedmaakt natuurlijk).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ZeRoC00L schreef op 27 april 2004 @ 16:12:
als je bios het ondersteund kun je booten vanaf usb-stick (als je je stickje daarvoor gereedmaakt natuurlijk).
De Pc's hebben niet de mogelijkheid om te booten vanaf USB, daarom wil ik het via een diskette doen
Moeilijk he, lezen? ;)

Verder; ja, er zijn DOS drivers voor USB. Zie oa: http://www.theinquirer.net/?article=10215

4de hit in google als je op 'USB disk access DOS' zoekt..

[ Voor 7% gewijzigd door Kees op 27-04-2004 17:45 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Het is me glukt op een opstartdiskette te maken waarbij er drivers geladen worden om mijn usb flash-stick in dos te benaderen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb even je laatste berichtje vanuit [rml][ dos] Commandline replacement voor Fdisk?[/rml] hiernaartoe verplaatst, want in dat topic leek hij me geenszins relevant.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 19:51
Als je in de bios "legacy usb support" inschakelt , (mits beschikbaar in de bios) dan wordt als het goed is de pendrive automatisch beschikbaar in dos ;)

Ik heb het zelf getest met mijn pendrive en hij werd onder dezelfde driveletter als in windows benaderbaar _/-\o_

Ik heb ook nog geprobeerd dos usb drivers aan de gang te krijgen van bijv
Pocketec, maar dit is mij niet gelukt :(

[ Voor 24% gewijzigd door NoReseth op 29-04-2004 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was bij deze systemen niet beschikbaar, dus vandaar. Maar het werkt nu wel. Ik heb de ASPI-drivers van Iomega gebruikt en vervolgens een device-driver voor het toekennen van een drive-letter. Werkt perfect
Pagina: 1