Toon posts:

Wat is normale temp voor AMD 2200+?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat is een normale temeratuur voor een AMD 2200+ ik heb namelijk vaak last van crashes en ik heb dit niet als de case openstaat.
Volgens mijn computerzaak is proccesor temp (alleen windows) 55 graden oke en 60 graden (in game) ook oke maar ik geloof er niks van.
Er draaien 2 grote koelers in mijn case 1 op de processor en 1 op een rooster in de case.

Is 55 graden een normale temp of te heet?

Vriendelijke groeten,
Prutsor

Verwijderd

Welkom op GoT! 8)

Het is zeker niet slecht maar het kan wel beter, heb je je pc oc-ed? Trouwens 40-45 in windows en 50-55 ingame is goed te doen en vrij normaal voor een AMD! :)

Een AMD moet makkelijk 70+ graden kunnen zijn!

Dit had je trouwens wel zelf kunnen ontdekken hier op tweakers. De search gebruiken en zoeken op "amd 2200" en dan ff kijken wat de meeste mensen voor temps hebben ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 16:11 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik trek 70 graden celcius met mijn 2400+ bij zware belasting, soms tot 48 uur lang: niets aan het handje. Denk dus niet dat het daar aan ligt.

offtopic:
Ja, ik doe binnenkort wat aan mijn koeling

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
ik heb ook een AMD 2200+ ( @1800Mhz, dus niet oc-ed) Met een zalman koeler, (grote koperen waaier met fan in het midden, weet effe niet meer hoe die heet, CP nog iets ofzo) De fan draait voluit (+-5500 rpm geloof ik)

en ik haal exact dezelfde waarden als bij jou.

Maar, ik heb geen last van crashes. Mijn pc staat in principe 24/7 aan, er wordt regelmatig games als Max Payne 2 op gespeeld, bovendien draait er een webserver, een shoutcast server, en een ftp server op. CPU load is bijna continu 90% - 100%.

Zelfde temps maar geen crashes dus.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Wel vaag dat wanneer je de case open hebt zoals je zegt je geen crashes hebt :? Weet je zeker dat het daar aan ligt? en niet brak geheugen of slechte voedingswaarden of zo? :?

Waar lees je die temps trouwens af? In de bios of met een progje?

Om je geheugen te testen: Memtest86
Om je voedingswaarden te zien: Speedfan MBM5

Met Speedfan ect kun je ook je temps zien... kun je vergelijken...

Suc6 ;)

edit:
ow ja post je voedingswaarden ff... :7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 16:18 ]

Verwijderd

ik draai met een xp 2000+ @ xp 2600+ met luchtkoeling stressed 41 graden
ja ik weet dat er flink wat ventilatoren in de kast zitten (7 incl. voeding) maar deze draaien allemaal via zo'n regel bakkie geruisloos op ongeveer 7 volt
valt te doen dus. :Y)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Daarin stond dat je voor het posten van een topic eerst zelf op zoek moet. Er staat in de PMG FAQ al een en ander over temperaturen, maar met de search vind je nog veel meer.

Verder kun je op www.amd.com de specificaties nakijken, dan zul je zien dat AMD CPU's gemaakt zijn om tot 90C te werken. Probleem is alleen dat je de gemeten temperatuur met een korreltje zout moet nemen omdat de thermische diode extern zit. Tel voor de zekerheid 20C bij je temperatuur op. Dan nog zit je goed onder de 90C: geen probleem :z

Koeler kan zeker, maar daar ga je een (dure) betere koeler voor moeten kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.