Toon posts:

Aopen CDRW4048

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cdbrander brand niet met de juiste snelheid. Hij geeft met zo'n test tool aan dat er met 20x wordt gebrand in plaats van 40x. Ik heb de nieuwste firmwareupdate en een nieuwe installatie van windows2000 en de nieuweste nero.
Is er iemand die dit al eerder heeft meegemaakt en mij kan vertellen wat er verkeerd kan zijn???

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-03 14:38
De snelheid wordt voornamelijk bepaald door de kwaliteit van de cd's.
Dus welke cd's gebruik je, en welke snelheid staat daarop?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er iemand die dit al eerder heeft meegemaakt en mij kan vertellen wat er verkeerd kan zijn???
Meestal heeft dit te maken met óf de media waar je op brandt (schijfje wil in jouw brander niet sneller dan 20x) óf de brandsoftware die je gebruikt. Volgens mij is hierover in de FAQ ook wel e.e.a. te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik was vegeten te melden dat ik het met meerdere cd's heb geprobeerd en die cd's waren allemaal 40X. Ik ben nu een upgrade van nero aan het downloaden (4 upgrades) en kijk wel of dat wat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke cool.....Om op volledige snelheid te branden moet je de eject knopje 3 sec. indrukken. Dan hoor je fffrrrrrroeeem en dan brand ie op 40X.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-03 14:38
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:58:
Oke cool.....Om op volledige snelheid te branden moet je de eject knopje 3 sec. indrukken. Dan hoor je fffrrrrrroeeem en dan brand ie op 40X.
Huh, da's heel vreemd. :?

Verwijderd

delict schreef op 05 mei 2004 @ 15:26:
[...]

Huh, da's heel vreemd. :?
Dat kun je wel zeggen. A-Open heeft bij zijn snellere spelers inderdaad een Speedboost-functie. Ik heb zelf een CRW5232 en die leest standaard ook maar maximaal op 40X. Met dat truucje kun je de volledige 52X 'unlocken'. Maar dat dat ook voor branden geldt vind ik heel raar, ik kan zelf wel gewoon zonder Speedboost alle snelheden kiezen en gebruiken.

Maarja, als het daarmee gefixt is :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:58:
Bij mijn weten geldt dat alleen voor lezen, niet voor branden. Uit het met AOpen optical drives meegeleverde briefje over Speed Boost:
The default reading speed will be 40x. (...) If you need to increase the speed, just press the Eject button for 5-7 seconds. (...) After rebooting system, the reading speed will be back to 40x.
@TS: dat je CD-R's geschikt zijn voor 40x wil nog niet direct zeggen dat jouw brander het daarmee eens is. Ik heb zelf ook meerdere 40x CD-R's gebruikt die ik niet hoger dan 20x kon branden. Overigens blijkt het foutpercentage boven 16x zó drastisch toe te nemen, dat sneller branden mijns inziens niet erg zinnig is.
Pagina: 1