Toon posts:

Teveel Spellen voor de Tweaker?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kijk vroeger toen ik nog een nes (nintendo 8 bit ) had speelde ik bijna elk spel uit.
oa. mario series, zelda, etc etc
dit zette ook voort op de 16 bits consoles.
Shinobo, beat em ups, sonic en weer mario

Maar sinds de psx en de pentium mmx tijdperk lijkt het erop dat ik bijna geen enkele spel meer uitspeel..meestal stop ik na een weekje of 2...Wat is dit ??hebben we teveel spellen voor het kiezen ,heb ik nu gewoon minder tijd of zijn de spellen gewoon te moeilijk?

spellen die ik de laaste 2/3 jaar heb uitgespeeld blijven de beat em ups op de psx ala Tekken en SF. en op de pc emm....ff denken...Half-Life met walktrough. En bijna niets meer zonder cheats..
Rogue spear en Rainbow6 met cheats uitgespeeld
Geldt wel voor meerdere spellen ...
ik weet het ....het is een beetje lame..

Maar wat was mijn vraag nou?
oja....Hebben we teveel keuze of haalt de gameplay het gewoon niet met het oudere???

Verwijderd

Er is weinig origineels meer
er zijn niet veel spellen die je echt kunnen boeien tegenwoordig. Tis allemaal wel leuk om keer te spelen, maar echt weinig spellen waar je echt graag voor gaat zitten.

Half life was wel zo'n spel. Daar had je gewoon zin in, daar ging je voor zitten.

Wat ook een belangrijk punt is denk ik, is de CD-R.

Vroeger moest je flink betalen voor een spel, en kocht je er ook niet zo vaak 1, en als je er 1 kocht dan zou je er uit halen wat er in zat ook!

Tegenwoordig is et vrij makkelijk om aan een hele lading games te komen voor relatief weinig pieken.

Dus als het ene spel nie leuk is, dan brand je een andere.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde "probleem" en denk dat je niet moet spreken van OF OF.

Ten eerste vind ik de gameplay uit het Commodore64 en Amiga tijdperk (of Nes etc) veel beter dan die nieuwe spellen, die er alleen grafisch mooi uitzien. Je bent er iig veel sneller op uitgekeken.

Ten tweede zal je momenteel minder tijd hebben om spellen uit te spelen, ivm school, werk, uitgaan etc.

Ten derde hebben we een (te) groot aanbod spellen, waardoor we eerder naar een ander spel overstappen als een lever ofzow iets te moeilijk vinden. Daarom zijn tegenwoordig adventurespellen niet meer zo populair, waardoor ze niet meer vaak gemaakt worden en dat is jammer.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gameplay is gewoon anders.. Ik kan me nog de tijden herinneren van Stunts enzo waar je gewoon hele vakanties aan kwijt was... Gameplay is gewoon zoveel beter als alleen maar puur 'mooi'... De laatste tijd speel ik ook veel meer spellen alleen om maar bezig te zijn... IceWind Dale is het laatste spel dat ik echt in 1 ruk heb gespeeld.

* IceStorm verlangt soms wel terug naar de tijd van stutns, wacky wheels, dune 2, keen 1-6, retaliator, wolf etc....

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:13

koornee

3!

idd vroeger op de nes waren de spellen iets van 125,- en das veel geld als je op de bassischool zit. dus dan speel je het spel helemaal door tot je het uit je hoofd kent.

* koornee gaat z'n 8 bit nintendo weer onder het stof uithalen.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Moet je voor de gein gewoon is je commodore 64 weer eens aansluiten en een spelletje doen, nee hoor de gameplay was toen niet beter. We zijn gewoon verwend geraakt en de keus is zo divers dat je snel een ander spel begint ipv door te zetten. Moet ik er wel bijzeggen dat een spel langer aantrekkelijk blijft door de online mogelijkheden.

Fakir

Verwijderd

Misschien heb je wel gelijk als je zegt dat als je weer een oud spel speelt de gameplay erg tegenvalt. Toen ik 6 jaar was (ikke nu 22jaar) was dat natuurlijk de shit, maar sinds mijn 14de-15de jaar begon ik verwend te raken en speelde ik die oude spellen niet meer.
Dus, vergelijken kan ik het niet echt meer.
Die goede ouwe tijd laten we maar zeggen......<snif>

Verwijderd

speel nog regelmatig retro. Kruip zelfs nog wel eens achter mijn 8088 :)

Verwijderd

ik zou bijna warcraft 2 weer installeren, dat bleef leuk :)
Pagina: 1