[XP] windows installer corrupt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds enkele dagen het volgende probleem;
Tijdens het installeren van een willekeurig programma welke gebruik maakt van de Microsoft Windows Installer (MSI) krijg ik foutmelding:

Error 1719
The Windows Installer Service4 could nog be accessed. This can occur if you are running Windows in safe mode, or if the Windows Installer is nog correctly installed. Contact your support personnel for assistence.

Nu zou je zeggen; hup, opnieuw installeren die hap. Probleem: Windows installer is een onderdeel van Windows XP en kan dus niet opnieuw geinstalleerd worden.
De Installer service draait. http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q315346 heb ik ook al geprobeerd; onsuccesvol.
Start > uitvoeren > msiexec /unregister en dan msiexec /regserver helpt ook niet. Ook de registersleutel staat goed verwezen naar c:\windows\system32\msiexec /v

Ik zie t even allemaal niet meer. Inmiddels ben ik ook RC1 van SP2 voor Windows XP aan t downloaden maar of deze iets uit zal halen weet ik niet. Mogelijk t proberen waard.
Format c zou je anders zeggen; dat is iets wat ik echt als allerlaatste mogelijkheid zie. Indien ik dat doe moet ik zóveel opnieuw instellen en installeren dat ik daar een hele dag voor uit moet trekken.... Dus, what to do?

Edit: de search leverde alleen bovenstaande dingen op welke én oud waren én geen oplossing boden. Tevens is google ook niet vriendelijk op t moment. Er is dus iig wel gezocht ;)

[ Voor 10% gewijzigd door r0el op 27-04-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
%SystemRoot%\System32\msiexec.exe /V met een hoofdletter V ook al geprobeerd? Normaal is WinXP niet zo kieskeurig wat hoofdletters betreft, maar misschien als schakeloptie wel?

Op http://groups.google.nl/g...%3D%26start%3D10%26sa%3DN vond ik ook de volgende tip:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=324906

[ Voor 53% gewijzigd door JeroenG op 27-04-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:28
Probeer eens in je command prompt:

msiexec /unregister <enter>
en dan:

msiexec /regserver

Ik neem aan dat de windows installer service gestart is? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:28
erh, laat maar. Ik zit behoorlijk te slapen. Ik lees net dat je dat al gedaan hebt. :( sorry excuus. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
JeroenG33 schreef op 27 april 2004 @ 15:56:
%SystemRoot%\System32\msiexec.exe /V met een hoofdletter V ook al geprobeerd? Normaal is WinXP niet zo kieskeurig wat hoofdletters betreft, maar misschien als schakeloptie wel?
Het blijkt al een grote V te zijn, kleine v geprobeerd; kleine v; geen verschil.
Deze sites en groups heb ik ookal gezien; klas alleen net nog wat over mogelijk virus en de RPC blabla dus ben nu full-system scan aan t doen. Hopelijk komt er wat uit.

@ Altern8: :>

Edit;
SP2 RC1 geprobeerd te installen maar is conflict met atapi.dll; alcohol 120% zit in de weg; uninstallen? gaat niet omdat installer corrupt is.... :X dus.....

[ Voor 17% gewijzigd door r0el op 27-04-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95010

Maar kun je niet een setup doen over de bestaande.

Zou wel moeten denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Anoniem: 95010 schreef op 27 april 2004 @ 18:20:
Maar kun je niet een setup doen over de bestaande.

Zou wel moeten denk ik.....
Dat is ook wat net bij mij opkwam; daarmee blijft alles tenminste wel behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r0el schreef op 27 april 2004 @ 20:02:
[...]

Dat is ook wat net bij mij opkwam; daarmee blijft alles tenminste wel behouden :)
En is het gelukt op deze methode..... Want zoals je zegt, dan blijft alles wel zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Anoniem: 95010 schreef op 28 april 2004 @ 09:31:
[...]

En is het gelukt op deze methode..... Want zoals je zegt, dan blijft alles wel zoals het was.
Gedaan; 3x prut. Gewoon eroverheen geinstalleerd en nu krijg ik tijdens het booten 1 seconden een BSOD te zien en daarna is t voorbij, over helemaal niks. Hij start opnieuw op en komt dus gewoon in een loop terecht :/

Kga nu ergens Mandrake Move halen om te kijken wat er te redden valt. Zit denk ik niks anders op dan een fresh install :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is zeker vervelend.
Maar met een fresh install, weet je zeker dat het allemaal goed werkt.
Pagina: 1