Workstation TCPIP client voor VaxVms

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Hallo,

Wij draaien hier met Vaxvms en een Decnet netwerk.Echter wij willen dit op het bestaande Ethernet netwerk gaan plaatsen.

Momenteel gebruiken wij als client voor het Decnet, Pathworks.Die wil ik echter gaan vervangen voor een Tcpip client die Telnet en Ftp in zich heeft.

Gaarne enkel antwoorden van mensen die ervaring met VaxVms hebben.

alvast bedankt

Verwijderd

Wat wil je nu precies?

Een mogelijkheid om VMS te benaderen vanaf een Windows machine ofzo (dus een Terminal)?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 16:10 ]

Verwijderd

Volgens mij wil hij een netwerkkaart en een tcp/ip stack gaan gebruiken op die Vax/VMS machine.

Dat is wat ik ervan maak.

Verwijderd

hier is de freeware cd van HP voor vms te vinden. Hierop staat de CMU/IP stack, waarmee je een (freeware nog wel) tcp/ip stack krijgt op je vax/vms

Overigens heb ik nul ervaring met vax/vms, en was je vraag met 30 seconden google werk te vinden. De modjes zijn meestal niet zo blij met dit soort (zoek)vragen, dus raad ik je wel aan om de NOS policy - updated 01/04/03 door te lezen. Veel plezier met je vax/vms en verder surfen op GoT btw :)

edit:

http://www.montagar.com/freeware/CMUIP/ bevat ook de CMU/IP stack

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:10 ]

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Sorry jongens, ik had tevens moeten vermelden dat het tcpip stack al geinstalleerd is op de VaxVms server.

Het gaat dus puur om een workstation client doe een soort van telnet emulator en ftp client in zich heeft.

Verwijderd

Je hebt deze al gezien? Daar reppen ze over een TCP/IP package dat Telnet en FTP ondersteunt.

Verwijderd

Ik weet niet of ik alles begrijp maar:

je wilt een vax/vms workstation met tcpip en telnet enzovoorts?

Ik gebruik gewoon UCX op VAX VMS 7.1 , en daar zit telnet/ftp enzovoorts allemaal al netjes bij...?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Zwerver quotes r3boot
hier is de freeware cd van HP voor vms te vinden. Hierop staat de CMU/IP stack, waarmee je een (freeware nog wel) tcp/ip stack krijgt op je vax/vms

Overigens heb ik nul ervaring met vax/vms, en was je vraag met 30 seconden google werk te vinden. De modjes zijn meestal niet zo blij met dit soort (zoek)vragen, dus raad ik je wel aan om de NOS policy - updated 01/04/03 door te lezen. Veel plezier met je vax/vms en verder surfen op GoT btw :)

edit:

http://www.montagar.com/freeware/CMUIP/ bevat ook de CMU/IP stack
en hangt een hangslot

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.