Hallo,
Ik gebruik Nero 6 in samenwerking met een Plextor 40/12/40a brander...ik was in het verleden gewoon in staat om cd's te branden. Nu krijg ik echter steeds een "power calibration error". Ik heb al gezocht in Google en daar stonden verschillende opties zoals ander:
- brandprogramma (alcohol 120%)
- firmware up-date (version 1.05 april 2003)
- kabels controleren en op master of slave instellen
- ander medium qua merk cd's (oa Imation, TDK, etc)
- schoonmaken van de brander (heb ik gedaan met een clean cd met 6 borsteltjes)
Heb dit allemaal gedaan echter niets helpt.
Denk zelf dat het waarschijnlijk toch aan het feit ligt dat de lens vuil is. Waardoor er niet bepaald kan worden door de brander welk licht kleur te gebruiken bij het branden. Dien ik hem nu uit elkaar te schroeven om hem goed te kunnen schoonmaken? Zo ja, waar moet ik dan allemaal op letten? Na 4% verschijnt deze error. Ook zie ik dat het buffer niet volloopt.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties?
Alvast bedankt.
Ik gebruik Nero 6 in samenwerking met een Plextor 40/12/40a brander...ik was in het verleden gewoon in staat om cd's te branden. Nu krijg ik echter steeds een "power calibration error". Ik heb al gezocht in Google en daar stonden verschillende opties zoals ander:
- brandprogramma (alcohol 120%)
- firmware up-date (version 1.05 april 2003)
- kabels controleren en op master of slave instellen
- ander medium qua merk cd's (oa Imation, TDK, etc)
- schoonmaken van de brander (heb ik gedaan met een clean cd met 6 borsteltjes)
Heb dit allemaal gedaan echter niets helpt.
Denk zelf dat het waarschijnlijk toch aan het feit ligt dat de lens vuil is. Waardoor er niet bepaald kan worden door de brander welk licht kleur te gebruiken bij het branden. Dien ik hem nu uit elkaar te schroeven om hem goed te kunnen schoonmaken? Zo ja, waar moet ik dan allemaal op letten? Na 4% verschijnt deze error. Ook zie ik dat het buffer niet volloopt.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties?
Alvast bedankt.