Toon posts:

Power calibration error (Plextor 40/12/40a)

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik Nero 6 in samenwerking met een Plextor 40/12/40a brander...ik was in het verleden gewoon in staat om cd's te branden. Nu krijg ik echter steeds een "power calibration error". Ik heb al gezocht in Google en daar stonden verschillende opties zoals ander:

- brandprogramma (alcohol 120%)
- firmware up-date (version 1.05 april 2003)
- kabels controleren en op master of slave instellen
- ander medium qua merk cd's (oa Imation, TDK, etc)
- schoonmaken van de brander (heb ik gedaan met een clean cd met 6 borsteltjes)

Heb dit allemaal gedaan echter niets helpt.

Denk zelf dat het waarschijnlijk toch aan het feit ligt dat de lens vuil is. Waardoor er niet bepaald kan worden door de brander welk licht kleur te gebruiken bij het branden. Dien ik hem nu uit elkaar te schroeven om hem goed te kunnen schoonmaken? Zo ja, waar moet ik dan allemaal op letten? Na 4% verschijnt deze error. Ook zie ik dat het buffer niet volloopt.

Heeft iemand misschien nog andere suggesties? :'(

Alvast bedankt.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ik vrees dat je hem toch zal moeten demonteren en even met de hand schoonmaken...
Zelf heb ik hetzelfde probleem gehad en iedere keer was dat de oplossing!

Houdt er rekening mee dat het evenwel goed mogelijk is dat de drive op zijn einde loopt...

We have just one world, but we live in different ones...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tenzij je er al enkele duizenden cd's op hebt zitten, is het probleem waarschijnlijk gewoon een vuile lens of verdroogd geleidersvet. Die schoonmaak-cd's helpen zelden tegen echt vuil. Soms maken die cd's het alleen maar erger. Vaak zijn ze slechts bedoeld om op single speed (gewone audio-cd-speler) gebruikt te worden en verliezen ze haartjes op de hoge draaisnelheden van moderne cd-rom- en recorderloopwerken waardoor heel je loopwerk onder hangt. Erger is wanneer de borstels te stug zijn en door de hoge draaisnelheid de lens (die vaak zeer fragiel opgehangen is) flinke klappen geven... Maar dat zijn natuurlijk worst case scenarios.

Vuil koekt alleszins aan op de lens en dat komt er echt niet af door er wat over te wrijven met zo'n borstelcd'tje. Vooral bij frequente rokers is de teeraanslag moordend voor de lens.

Rijp voor de vuilbak? Natuurlijk niet... Gewoon de drive openmaken (als je nog garantie hebt kun je overwegen de drive gewoon te RMA'en. Dan kuist Plextor het boeltje wel voor je). Met een wattenstaafje gedrenkt in Isopropylacohol (apotheek, drogist,...) kuis je voorzichtig het lensje. Gebruik geen andere schoonmaakmiddelen. De lens is namelijk meestal van plastic en veel schoonmaakmiddelen tasten plastic aan. Als je er bijvoorbeeld meteen zeker van wil zijn dat je de recorder kunt weggooien, dan kun je white-spirit overwegen als schoonmaakmiddel ;).

Zit de drive echt vol met vuil, dan gebruik je best wat perslucht (bv Dust Off spuitbussen of een compressor) om het vuil eruit te blazen. Let wel dat je niet op de lens richt en zorg er zeker voor dat je geen vet van de mechaniek op de lens spuit!

Nu de drive toch open ligt kun je meteen de geleiders van de laserunit opnieuw voorzien van wat vet. Vooral siliconenvet is hiervoor uitermate geschikt.

Na een kwartiertje tot een half uur werk is je drive hoogstwaarschijnlijk weer als nieuw.

Verwijderd

als er nog garantie opzit , 2 jaar en 3 maanden , zou ik zelf niet gaan schoonmaken.
kan ook een hardware defect zijn.

als dit probleem met verschillende media optreed kan je gewoon een mailtje sturen naar feedback@plextor.be , probleem uitleggen en normaal krijg je dan een RMA nummer.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Mijne plextor 16/10/40 doet precies hetzelfde sinds dat iemand de lade eraf heeft gestoten :) Na de lade terug hebben geduwd wil ie wel nog lezen, maar bij het schrijven krijg ik na een paar seconden ook die Power Callibration Error, dit niet alleen in Nero maar ook in Easy cd creator en clone cd

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb de mijne (zelfde Plex als jij) net weer terug van de RMA afdeling, ik kreeg gewoon media errors, een error als ie op 40 speed en later ook op 32 speed wilde fikken.
Vriend van me had gewoon dezelfde.
Zoek de bon en serienummer ff op en voer ze in op de plextor site. Heb je garantie krijg je een gerepareerde of zoals in mijn geval gewoon een nieuwe.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-03 13:29

Passievrucht

swarma

Ik had ook hetzelfde probleem met me samsung brander. Maar het raarste was bij mij dat die bij sommige merken CD-R deed en op verschillende snelheden. bv met platinum op full speed niet maar bij 24x weer wel.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-03 06:56
Ik heb dit ook ooit gehad met een philips 16x10x40 (cdrw1610A), na een volledig nieuwe installatie van windows was het probleem helemaal weg en nooit weer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ie het voorheen wel gewoon goed deed. Wel is het mogelijk om audio cd's te branden. Ga hem toch maar ff eruit halen en openschroeven en proberen te reinigen. Mocht dit niet helpen, dan misschien toch maar gelijk voor een DVD brander kijken. Garantie is helaas alweer vervallen.

Thanx in iedergeval voor al aangedragen oplossingen. Hou jullie wel op de hoogte. Mochten er nog nieuwe ideeën zijn, gaarne blijven posten.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn toenmalige aopen 6x4x24 (alleen maar ellende mee gehad). Firmware opnieuw geflasht en probleem was weg :? Was btw wel een beta versie van een firmware.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1