Toon posts:

[WC] Engine Ice combo

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tevreden gebruiker van engine ice in mijn waterkoeling setup.

probleem stelling

Nu wil ik, omdat engine ice niet super oogt in je wc setup, wil ik er een uv goedje (waarschijnlijk blauw) toevoegen.

Op www.engineice.cc staat dat er inprinciepe niets toegevoegd mag worden aan engine ice, maar ik zou het toch wel graag in me setup willen hebben.

De vraag

- Wie heeft hier ervaring mee / en of draait hier nu mee?
- Wat zijn je temps voor en na de toevoeging

Verwijderd

dude, ze zullen denk ik niet voor nix zeggen dat je er nix aan mag toevoegen... beste wat je kan doen is gewoon gedistilleerd water kopen en dan je uv goedje/anti alg spul erin

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:01

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat ze dat zeggen komt waarschijnlijk omdat door het toevoegen van iets anders de samenstelling van de vloeistof verandert en dat daardoor de koel-eigenschappen van het spul veranderen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 15:41:
dude, ze zullen denk ik niet voor nix zeggen dat je er nix aan mag toevoegen... beste wat je kan doen is gewoon gedistilleerd water kopen en dan je uv goedje/anti alg spul erin
Dit heb ik er al in gehad... alleen koelt minder dan dat engine dat doet.. vandaar dat ik liever onder engine ice blijf draaien.

Ik hoop dat iemand hier gewoon ervaring mee heeft (8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 16:02:
[...]

Dit heb ik er al in gehad... alleen koelt minder dan dat engine dat doet.. vandaar dat ik liever onder engine ice blijf draaien.

Ik hoop dat iemand hier gewoon ervaring mee heeft (8>
ik heb ook engine ICE gebruikt en nog steeds thuis een fles met dat spul.
Je doet maar een paar druppels UV erin en dat heeft bij mij nog nooit voor problemen of mindere koel prestaties geleverd.
Gewoon doen dus.

Verwijderd

Vaak zijn de mengverhoudingen voor dergelijke UV-goedjes 1 op 30 of zo, dus veel zal het inderdaad niet uit maken.

Als je het niet zeker weet gooi je een beetje Engine Ice in een glas, doe dr een druppel UV-spul bij en kijk of het gaat borrelen :+

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Engine ice is koelvloeistof voor auto's met als eigenschap dat het beter warmte opneemt dan gewone koelvloeistof .
Ook engine ice heeft een mengverhouding met water en antivries. Wanneer je met de mengverhouding gaat knoeien word het vriespunt verhoogd en dat is waar de fabrikant voor waarschuwt.
Jij gebruikt de engine ice voor een ander doel en dat is als waterkoeling voor je pc,
waar het overigens niet eens zo voor geschikt is want gewoon water werkt veel beter, maar je kan mengen wat je wil .

Verwijderd

Topicstarter
Haeg schreef op 27 april 2004 @ 20:48:
Engine ice is koelvloeistof voor auto's met als eigenschap dat het beter warmte opneemt dan gewone koelvloeistof .
Ook engine ice heeft een mengverhouding met water en antivries. Wanneer je met de mengverhouding gaat knoeien word het vriespunt verhoogd en dat is waar de fabrikant voor waarschuwt.
Jij gebruikt de engine ice voor een ander doel en dat is als waterkoeling voor je pc,
waar het overigens niet eens zo voor geschikt is want gewoon water werkt veel beter, maar je kan mengen wat je wil .
het koelt bij mij wel beter! spreek nu uit ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 16:33:
[...]

ik heb ook engine ICE gebruikt en nog steeds thuis een fles met dat spul.
Je doet maar een paar druppels UV erin en dat heeft bij mij nog nooit voor problemen of mindere koel prestaties geleverd.
Gewoon doen dus.
meneer a.p.versteeg :D
Heb jij misschien fotos waarbij je dat gedaan hebt?

offtopic:
sorry voor dubbelpost :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 22:22 ]

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:21:
[...]

het koelt bij mij wel beter! spreek nu uit ervaring.
Dan klopt jouw ervaring niet of de mijne

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ben druk bezig een totaal review te maken van wc spullen
waarbij ik dus ook de verschillende toevoegingen test
let wel setje of 30 waterkoeling :)

voor eens en altijd alle voor/nadelen bekijken van de verschillende spulletjes

echter met toegevoegde Mod factor is vaak een graadje verschil niet zo,n probleem
blijft nog altijd laag in temps vergeleken met lucht koeling

Verwijderd

Topicstarter
petervandamned schreef op 28 april 2004 @ 09:47:
Ben druk bezig een totaal review te maken van wc spullen
waarbij ik dus ook de verschillende toevoegingen test
let wel setje of 30 waterkoeling :)

echter met toegevoegde Mod factor is vaak een graadje verschil niet zo,n probleem
blijft nog altijd laag in temps vergeleken met lucht koeling
Dus het is gewoon het proberen waard?

Verwijderd

Haeg schreef op 27 april 2004 @ 22:24:
[...]

Dan klopt jouw ervaring niet of de mijne
Ik kwam ergens tegen dat bioblade verschillende vloeistoffen had getest en dat EngineIce verreweg de beste was. Je moet dat spul gewoon puur in je setup gieten, dus niet mengen met water en andere zooi. Misschien dat het daarom bij jou niet zo goed werkte?
[EDIT] Link gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 01:30 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45

Zenix

BOE!

mmm moet je daar helemaal nix aan toevoegen en krijg je geen corossorsie etc ? en algen

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 29-04-2004 02:52 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:01

Demo

Probleemschietende Tovenaar

petervandamned schreef op 28 april 2004 @ 09:47:
Totdat er weer nieuwe blokken op de markt komen (RBX 2 ofzo :P) dan kan je weer overnieuw beginnen. :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Heey vet :)

Maar nu...waar kan je dat spul kopen (dat engine ice)? Gewoon bij een tankstation ofzo?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 01:28:
[...]

Ik kwam ergens tegen dat bioblade verschillende vloeistoffen had getest en dat EngineIce verreweg de beste was. Je moet dat spul gewoon puur in je setup gieten, dus niet mengen met water en andere zooi. Misschien dat het daarom bij jou niet zo goed werkte?
[EDIT] Link gevonden
Ik heb er nu gewoon demi+waterwetter+uvdye green in zitten.. dit koelt minder dan engine ice wat ik er eerst in had zitten..

Engine ice is verkrijgbaar bij www.oc-shop.nl (geloof 25 eurie per flacon)
Pagina: 1