NEC 1300 en CD rewritables

Pagina: 1
Acties:

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 22:01
Hallo ik heb een Nec 1300 cd/dvd schrijver.
Nu heb ik geen problemen met de DVD, maar met CD-rewritables.

Ik heb CD rewritables van het merk Sentinel, het probleem hierbij was dat ik ze niet kon lezen in mijn DVD schrijver (wel in mijn oude CD schrijver) Nu heb ik 10 nieuwe Traxdata rewritables gekocht, als ik ze in de schrijver stop dan geeft hij netjes weer dat het herschrijfbare cd's zijn (Nero)
beschrijf ik ze, dan zijn het ineens "cdroms" geworden en kan ik ze niet meer leeg maken met mijn dvd schrijver (wel met mijn oude cdschrijver) ik kan ze dan opnieuw beschrijven, maar nogsteeds niet leeg maken (uiteraard wel weer via mijn oude cdschrijver) maar daarna (als ze dus voor de 2x keer leeg zijn gemaakt met de oude cd schrijver) kan mijn dvd schrijver ze helemaal niet meer beschrijven....

Ik heb de elke versie van herrie al geprobeerd, maar nog nooit succes gehad...

Verwijderd

En je firmware is up2date? ik heb een soort gelijk probleem gehad en toen heb ik de firmware geupdate en de nieuwere versie van nero geinstaleerd en toen was het probleem voorbij

• joostman
Ja, mijn firmware is elke keer helemaal up to date.
Ik gerbruik zelfs de firmware van Herrie (http://66.199.181.68/)
Maar niets helpt...

heel vreemd.. misschien een maandagmorgen model of zijn er anderen die diezelfde problemen hebben met cd-rewritables?

Trouwens de info onder Nero bij mijn NEC:

Read only CD

Total capacity 0:00:00 0 MB

Sessions 0
Tracks 0
--The disc is empty--

En de Info bij mijn Aopen 2040 onder Nero:

CD rewritable

Total capacity 0:00:00 0 MB
Available capacity 79:57:74 703 MB

Sessions 0
Tracks 0
--The medium is empty--

Het maakt niet uit of ik nu de rewritable wis met de snelle optie of de helemaal optie....

Het probleem is niet alleen bij Nero het geval.. geen een cd schrijf programma kan deze rewritables nogmaals gebruiken / wissen

[ Voor 58% gewijzigd door joostman op 27-04-2004 22:08 ]

• joostman
-=Schopje=-

In de hoop dat iemand een oplossing heeft...

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik heb geen oplossing, maar misschien moet je nog meer verschillende merken proberen, bij mij willen sommige cd-r's ook niet, wel in mijn gewone cd fikker, hij is een beetje kieskeurig geloof ik :( veel succes nog :)