Toon posts:

[win98SE] Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eej,

Ik ben al een paar avonden bezig geweest met een PC. Deze PC bevatte een virus, en was dermate beschadigd, dat ik er een nieuw OS op heb gezet. Aangezien het systeem niet snel was, heb ik er weer win98 op gezet. Alles werkt behalve:

wave device for voice modem

Hiervan kan ik de driver niet vinden. Het is van de modem, maar ik kan hiervoor maar niet de driver vinden. De driver van de modem heb ik wel gevonden, en deze is ook geinstalleerd. K heb op meerdere sites gekeken, maar geen van allen konden de "wave device for voice modem" installeren.

Nu is mijn vraag, als ik een nieuw modem koop, met de daarbij horende drivers, ben ik dan van dit probleem af, of is dit echt een windows probleem. Moet ik een file van windows gebruiken om dit te verhelpen?

mvg Anthony Dorlandt

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43
Welk modem heb je? Staat meestal wel op het modem zelf. Dat is wel handig om te weten. :)

Verwijderd

Ik zou gewoon een nieuwe modem kopen. kost tegenwoordig ongeveer 15 euro's

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:32:
Ik zou gewoon een nieuwe modem kopen. kost tegenwoordig ongeveer 15 euro's
Waarom zou je een nieuw modem kopen als je nog kans hebt dat deze gaat werken. :?

Verwijderd

je hebt wel gelijk. meestal zijn ze te oud. ben je dagen me bezig om het aan de praat te krijgen. ik zou zelf zo doen. :7

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die wavedevice heb je zowiezo niet nodig. Gewoon "uitschakelen in dit hardwareprofiel" ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een connexant, type rs6739 zeg ik uit me hoofd, want ik heb ehm nu niet bij me, maar ik heb geen zin meer om te zoeken, want daar ben ik al twee avonden mee bezig geweest. Als dit probleem simpel is te verhelpen met een nieuwe modem doe ik dat. Als het een probleem van windows is, wat ik overigens ergens heb zien staan, dan heeft het kopen van een modem geen enkel nut.

Vandaar dat ik wil weten of een nieuwe modem dit probleem kan verhelpen....

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
als je de driver hebt kan je mischien dat wave device installeren?
gewoon de dir van de driver aangeven.
maar doet je modem het nu niet gewoon toevallig?
anders ff op de chip op je modem kijken, staat wel een getalletje met wat letters op, post die dan ff, of zoek zelf naar de drivers.

• Simball
met dat typenummer kan ik alleen dit vinden.

http://www.shop-lala.com/RS6739.html

LOL

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 27 april 2004 @ 14:37:
Die wavedevice heb je zowiezo niet nodig. Gewoon "uitschakelen in dit hardwareprofiel" ;)
Ik krijg steeds de melding dat de modem niet gevonden kan worden omdat deze schijnbaar niet goed is geïnstalleerd. Het uitschakelen van de wave device helpt dan toch niet??

Verwijderd

Topicstarter
Simball schreef op 27 april 2004 @ 14:39:
als je de driver hebt kan je mischien dat wave device installeren?
gewoon de dir van de driver aangeven.
maar doet je modem het nu niet gewoon toevallig?
anders ff op de chip op je modem kijken, staat wel een getalletje met wat letters op, post die dan ff, of zoek zelf naar de drivers.
Ook dit heb ik geprobeerd, maar dat vond windows ook niet echt leuk :(

• Simball
als je de originele win98 driver erbij hebt, en hij doet het ECHT niet, tja, dan maar een nieuwe kopen dacht ik.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:41:
[...]

Ik krijg steeds de melding dat de modem niet gevonden kan worden omdat deze schijnbaar niet goed is geïnstalleerd. Het uitschakelen van de wave device helpt dan toch niet??
Dat is dus een ander probleem, je hebt denk ik gewoon geen goede driver. Op de site van conexant kun je trouwens gewoon universele drivers vinden voor conexant modems. FF uitzoeken welk type je hebt m.b.v. hun modem indentifier tool.
A.u.b. probeer dit eens:
http://www.conexant.com/support/md_driverassistance.html :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-04-2004 14:51 ]

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Verwijderd

Topicstarter
Simball schreef op 27 april 2004 @ 14:47:
als je de originele win98 driver erbij hebt, en hij doet het ECHT niet, tja, dan maar een nieuwe kopen dacht ik.
Ik heb niet de originele driver, ik heb ehm van internet. Maar waar is de wave device eigenlijk goed voor??

• Simball
Het wordt ook lastig als je een rs6739 hebt, want die bestaat niet, een rs6793 mischien?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:51:
[...]

Ik heb niet de originele driver, ik heb ehm van internet. Maar waar is de wave device eigenlijk goed voor??
De drivers die op de site van van jouw fabrikant (connexant in dit geval) zijn speciaal vrijgegeven, en zijn dus geheel legaal ;)

Wave device is voor geluid ;) Dus dat inbel geluid als je inbeld op internet

Dit zijn de drivers van de 6793 : http://members.driverguid...7&dp=2&sm=b&jmd=and&fzz=b

Die kan je van de site van www.driverguide.com weghalen.
Pass = driver
w8woord = all

Succes!

[t] /edit: ik zie dat je hebt gereageerd hieronder: speciaal even voor je ingekort [ot]

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 27-04-2004 15:09 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Simball schreef op 27 april 2004 @ 14:54:
Het wordt ook lastig als je een rs6739 hebt, want die bestaat niet, een rs6793 mischien?
Ja dat is ehm

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
outerspace schreef op 27 april 2004 @ 14:54:

Wave device is voor geluid ;) Dus dat inbel geluid als je inbeld op internet
:+ wave device voor voice modem : zorgt dat je ook stemmen kan horen (praten ) via modem (dacht ik) daarom is 't een VOICE modem: die hebben ook een MIC en een SPK in/uitgang

als je deze feature niet gebruikt moet je de driver ook niet perse installeren....

[ Voor 25% gewijzigd door ajouin op 27-04-2004 21:10 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gelukt ? :?
Pagina: 1