Toon posts:

[2000] Profielen overzetten van domain naar ander domain*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een tool om profielen van de ene (oude server) over te zetten naar de nieuwe server? Echt compleet overzetten? Iets met streamen ofzo?

Situatie is namelijk zo: De oude server is vervangen door de nieuwe server. En als je profielen overzetn dan kloppen de rechten niet meer enzo. Vraag is dus is hier een tool voor om profielen over te zetten naar nieuwe server?

Heb uiteraard de search en google gebruikt.

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Je kunt hiervoor "Robocopy" gebruiken. (adminpack of resourcekit). Robocopy neemt rechten mee.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je neemt rechten mee?

De users zijn vanzelfsprekend opnieuw aangemaakt van het betreft een nieuwe server. Maar ik zal het eens proberen.

Bedankt voor je reactie iig.

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Mbv Robocopy kun je directory structuren inclusief user-rechten meekopieren naar een andere locatie / server.

Het is een dos commando om de gegevens naar een andere locatie te kopieren zonder dat de rechten op de mappen verloren gaan, in tegenstelling tot de kopier-actie in de gui.

Probeer anders ff "robocopy /?".

Verwijderd

Topicstarter
Gaat robocopy er niet vanuit dat je copieert van NT naar 2000?

We hebben hier wel met een AD te maken he, dus de profielen van ene naar andere domain. Dus je krijgt ook te maken met user ID's ect.

Werkt robocopy ook hiermee? Of zijn er andere tools?

Verwijderd

admt 2.0 kun je gebruiken om profielen te migeren als dat het geval is dus van NT4.0 naar AD omgeving

Verwijderd

Topicstarter
Geval is dus profielen van de ene server (domein) naar andere server (domain) over te zetten. De ene server is oud en wordt vervangen.

Verwijderd

allebei win2000 of nt4 naar win2000

Verwijderd

Topicstarter
2000 naar 2000

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:18:
De users zijn vanzelfsprekend opnieuw aangemaakt van het betreft een nieuwe server.
Als de users inderdaad opnieuw zijn aangemaakt, helpt Robocopy of Scopy niet. De users hebben dan een andere security identifier, en zijn in feite hele andere gebruikers.

De oplossing moet je zoeken in een scriptje wat met behulp van Cacls.exe de rechtenstructuur opnieuw aanmaakt.

Verwijderd

2000 naar 2000 en users opnieuw aangemaakt? das jammer dat betekent inderdaad met cacls aan de gang

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat.

Verder - Panlat, zou je voortaan in je topicstart iets meer informatie kunnen geven? Zo hadden we nu bijvoorbeeld 5 posts nodig om erachter te komen dat jij een profile-migratie wil doen van 2 domains, dat soort dingen helpen niet echt mee :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29
Is het geen idee om ze gewoon samen in het domein te hangen op de bekende manier zoals die hier al vaker besproken is? Dus 2 domeincontroller heb je dan. Vervolgens kun je na het overzetten van de users met hun data gewoon de oude verwijderen als deze "gedemote" o.i.d. is. Daar is wel een hoop info over te vinden volgens mij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is al eerder genoemd.. maar met ADMT kan je ook de SIDs translaten zodat je een mapping tussen de users + SIDs kan maken.

Maar ik krijg stellig de indruk dat jullie een beetje aan het klootzakken geweest zijn, anders had je namelijk zelf wel op het idee gekomen te kiezen tussen 2 opties:

1) Domain migration van domein > newdomain met ADMT 2 en de mogelijkheid sids te koppelen en dus je probleem voorkomen

2) nieuwe server promoten in domein , replicaten, FSMOs indien nodig overzetten, profiles overkopieren, oude server demoten uit domein > klaar.
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:18:
De users zijn vanzelfsprekend opnieuw aangemaakt van het betreft een nieuwe server.
Zo vanzelfsprekend is dat helemaal niet, tenzij je met een domain migration bezig bent.

[edit]

Ik kijk nu eens in je post history en zie eigenlijk alleen maar samba related materiaal, je gaat nu toch niet aankomen met een Samba server he?

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 27-04-2004 21:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw

Ik heb nu een oude machine (win2000 server) die dient als PDC.

Nu komt er een nieuwe machine waar ook 2000 server op geinstalleerd moet worden en die de oude machine moet gaan vervangen.

Probleem is nu echter de profielen. Deze wil ik graag behouden en dus overzetten naar de nieuwe machine.

Niks geen samba.

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarom volg je dan niet deze methode:

- Je brengt je nieuwe DC op in hetzelfde domain als je huidige domain
- Je copieert je profielen
- Verwijdert (op de correcte manier) je oude DC.

? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe copieer ik die profielen dan? Kan niks copieren vanwege de rechten. Dus vraag is is hier een tool voor???

• elevator
  • Niet online

elevator

Welke rechten bedoel je dan precies?
Je bedoelt dat je een profiel map niet geopend kan krijgen omdat je "Access Denied" krijgt? Zo ja - bezoek de mooie Windows Operating Systems FAQ eens? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:19:
Hoe copieer ik die profielen dan? Kan niks copieren vanwege de rechten. Dus vraag is is hier een tool voor???
ownership nemen, of je maakt met ntbackup een backup en restored deze naar de doellokatie met behoudt van rechten

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 with stupid zwelgje

NTbackup bij restore aangeven dat je permissions wil behouden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
idd acces denied, en zodra ik owner wordt en die mappen copieer naar een andere locatie en de rechten vervolgens weer herstel en een gebruiker inlogt dan krijg je melding dat profiel niet geladen kan worden. Dit is altijd al zo geweest, is nu echt zo moeilijk te begrijpen dat dit niet kan, of wat mijn probleem is? Ik dacht namelijk dat ik toch goed uitgelegd had. En de oude machine moet uit het domein, want die gaat ingezet worden op een andere manier.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:49:
idd acces denied, en zodra ik owner wordt en die mappen copieer naar een andere locatie en de rechten vervolgens weer herstel en een gebruiker inlogt dan krijg je melding dat profiel niet geladen kan worden. Dit is altijd al zo geweest, is nu echt zo moeilijk te begrijpen dat dit niet kan, of wat mijn probleem is? Ik dacht namelijk dat ik toch goed uitgelegd had. En de oude machine moet uit het domein, want die gaat ingezet worden op een andere manier.
Wat jij bedoelt is duidelijk. Het gaat erom dat *in* de ntuser.dat ook rechten staan. Als je profielen kopiëert via de computer-eigenschappen dan kun je deze rechten instellen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:49:
Je vraag wordt stukje bij stukje duidelijker - je geeft halve informatie, en wij moeten maar gokken naar wat je bedoelt en dat schiet absoluut niet op in een topic :)

Ondertussen is duidelijk wat je wil - er is een mogelike oplossingen geboden (ADMT bv) en er is je een alternatieve manier geboden.

Wat is nu je nog resterende vraag? :)

Verwijderd

Topicstarter
ADMT gaat ervan uit dat ik een NT domain heb. Dit is niet zo, ik wil van 2000 naar 2000, gaat dit ook werken, of moet toch andere tool hebben, zo ja welke?
Volgens mij werkt het ook van 2000 naar 2000 ga dus proberen.

thx voor the help!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 13:41 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

* vso begrijpt de helft niet amar vermoed wel wat...

als ik het lees wil je gewoon binnen 1 domain de profiles verplaatsen. (teminste van 1 PDC :??? naar nieuwe (PDC ?) dit zou impliceren dat je een NT 4 structuur hebt en dus geen AD draait

als je een AD draait en een win2k DC hebt kan je van server naar server gewoon copieren door:
beide servers global catalog aanzetten'FSMO rollen overzetten en dan via DFS (master slave replica's ) de profiles ten alle tijden beschikbaar houden.
* lees stukjes over vervangen van 2k server

gaat het van 1 domain naar ander domain is het beste om IMHO te zorgen dat de rechten
gelijk zijn ... maar waarom heb je ze dan niet op een aparte Fileserver staan ????

SIDs tja .. die verlies je van domain naar domain dus dat is einde elektronisch kopie

Tja vanalles

Pagina: 1