De topic titel is misschien niet geheel duidelijk maar ik zal proberen uit te leggen wat de bedoeling is.
Ik ben bezig met een VB.net windows applicatie waarin in ee nlistbox een klantnama geselecteerd kan worden echter moet het klant nummer in de database gezet worden.
In php kon je bij een selectbox altijd de text laten afwijken van de daadwerkelijke waarde. Ik heb ook gezien dat dit mogelijk is met asp.net echter kom ik er met vb.net niet uit.
Heb van alles gevonden met betrekking tot valuemember en displaytext ofzo maar ik krijg het niet werkend
ik heb de volgende code, maar dit werkt maar half omdat ik alleen de waarde eruit krijg die op het scherm staat.
P.S. ik ben een redelijke beginner
Ik ben bezig met een VB.net windows applicatie waarin in ee nlistbox een klantnama geselecteerd kan worden echter moet het klant nummer in de database gezet worden.
In php kon je bij een selectbox altijd de text laten afwijken van de daadwerkelijke waarde. Ik heb ook gezien dat dit mogelijk is met asp.net echter kom ik er met vb.net niet uit.
Heb van alles gevonden met betrekking tot valuemember en displaytext ofzo maar ik krijg het niet werkend
ik heb de volgende code, maar dit werkt maar half omdat ik alleen de waarde eruit krijg die op het scherm staat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Dim myReader As OleDb.OleDbDataReader
myReader = cmm.ExecuteReader()
Dim blaat As String
Dim getal As Integer
While myReader.Read()
getal = myReader.GetInt32(0)
blaat = myReader.GetString(1)
ListBox1.Items.Add(blaat)
ListBox1.DisplayMember = blaat
ListBox1.ValueMember = getal
End While |
P.S. ik ben een redelijke beginner
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085