Excel: Kan geen objecten van het blad afschuiven

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Topicstarter
Ik moet nogal vaak Excel-invulsheets maken voor onervaren Excel-gebruikers. Kolommen en rijen die 'onnodig' zijn, wil ik dan ook vaak 'verborgen' zetten. Nu komt het nogal eens voor dat ik bij het verbergen van de rijen / kolommen de foutboodschap "Kan geen objecten van het blad afschuiven", hoewel ik op dat moment enkel lege rijen / kolommen wil verbergen.
Vanwaar komt deze boodschap? Over wat voor objecten gaat het hier dan? Hoe kan ik betrokken rijen / kolommen alsnog verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Topicstarter
Dank, ik ga straks even puzzelen. Het is idd wel handig om even een vertaalslag te doen en dan te zoeken.

Gracias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Graag gedaan - laat je nog even weten of dit idd het goede antwoord is?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30
Dan ga ik dit topic maar eens een enorme kick geven.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar met andere voorwaarden:
Ik probeer namelijk een regel in te voegen, niets te verbergen.
Er is niets verborgen, ik heb geen opmerkingen, geen objecten, alleen tekst en formules.

Het knowledgebase artikel heb ik gelezen, maar ik heb nergens opmerkingen staan. Ik heb zelfs de macro gedraaid, maar dat leverde ook niets op.

Via microsoft.public.nl.office.excel ben ik ook niets verder gekomen.
Daarin werd wel geopperd dat de laatste rij data zou bevatten (65536).
Ik heb alle ongebruikte kolommen en rijen apart verwijderd, maar sowieso kwam de cursor bij het drukken van CTRL-END slechts op V1000 uit, dus nog lang niet aan het maximum.

Heeft iemand nog enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Als ik de data naar een ander blad kopieer, dan kan ik vervolgens wel invoegen, dan zit ik alleen met mijn opmaak die helemaal stuk is...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dirtbiter schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:18:
Dan ga ik dit topic maar eens een enorme kick geven.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar met andere voorwaarden:
Complimenten voor je zoekwerk, maar nu moeten degene die op jou willen reageren eerst het oorspronkelijke topic doorgronden en dan gaan bedenken wat er nu anders is. En eerlijk gezegd zie ik het verband niet zo 1-2-3 en kan ik er evenmin veel van maken wat nu precies je bedoeling is.

Kortom, start even je eigen topic :) en zet in de TS uiteen wat je doet en waar je tegenaanloopt. Iha kun je bij oude topics beter een nieuw topic starten en in je topicstart verwijzen naar het topci dat je gevonden hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 17-09-2008 10:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.