Toon posts:

aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een laptop kopen , ik heb 1000€ ter mijne beschikking.

Ik heb al bijna het hele forum afgelezen voor uit te zien naar voor- en nadelen van een laptop. Nu vind ik mijn keuze toch nog verdomd moeilijk .

Wat zouden jullie kopen als je een laptop mocht kiezen voor 1000€ .
Het liefste zou ik voor een Centrino gaan, maar deze zijn wel een stukje duurder.

Als jullie dus ideeën of suggesties hebben , dan zou ik deze graag horen , het hoeft niet per sé een centrino te zijn ...

GreEtZ

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoe moeten wij nu weten wat jij wil hebben? Buiten je budget geef je wel erg weinig info! Wat wil je er nu precies mee, wat wil je persee wel, wat persee niet? Meer info is wel gewenst! Aan welke modellen zat je zelf te denken.

We kunnen je nu wel weer een hele stapel modellen gaan geven, maar als je het forum al gelezen hebt zul je van deze nieuwe lijst ook niet wijzer worden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

UTM

Wat wil je er mee doen? Heb je nog eisen of andere dingen? Hier kunnen we natuurlijk niet veel mee he ;).
Voor goede informatie kijk hier eens:
CSL FAQ
Voor Games heb je nl betere videokaart dan standaard nodig, meer geheugen eventueel, snellere cpu etc. En voor alleen word ofzo kan je voor veel minder gaan. Wees eens specifiek ;)

[ Voor 35% gewijzigd door UTM op 27-04-2004 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij dient niet voor te gamen dus een echt krachtige videokaart zou hij niet moeten hebben.
Hij moet wel wat stevigere programma's kunnen draaien gelijk .net of java J2EE .

De harde schijf moet niet groter zijn dan 40gig , want meer zal er zeker niet gebruikt worden.

Ook zou hij een toch wel een 15.1inch scherm moeten hebben en voor de rest alles zo wat de standaard van nu eh .

Het probleem is gewoon , wat heb je voor 1000€ en als je dan al iets koopt is het dan kwaliteit .

Ook zou ik geen brol willen kopen , maar wel van een redelijk degelijk merk ofzo , zoals Acer of Asus , als ik niet mis ben ...

Ik hoop dat dit wat meer verduidelijking geeft , alhoewel...

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

UTM

Hij dient niet voor te gamen dus een echt krachtige videokaart zou hij niet moeten hebben.
Gewoon standaard (of onboard) videokaart nemen
Hij moet wel wat stevigere programma's kunnen draaien gelijk .net of java J2EE
Goed, dus 512 mb ram of meer. Een een beetje lekkere processor. AMD Mobile ( en dan zo hoogs mogelijk) of een intel (en dan zo hoog mogelijk)
De harde schijf moet niet groter zijn dan 40gig , want meer zal er zeker niet gebruikt worden.
Die laten we dus gewoon lekker zo.
Dat 15.1 inch scherm is meestal wel standaard. Ik hoop dat het nu wat duidelijk voor jouw is ;)
Om je een beetje een indicatie te geven:
http://www.computer-land....&prodid=5592&back=listall. Voor 75 euro meer heb je dus een laptop die voldoet aan jouwn eisen :)
Zoek anders eens hier: Tweakers Pricewatch

[ Voor 25% gewijzigd door UTM op 27-04-2004 14:34 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij dit soort gevallen kan je beter toch iets meer zelf uitzoeken. De applicaties die je wil gaan gebruiken; zijn deze CPU-intensief? Of geheugen-intensief? Hoeveel geheugen gebruik je bij het normal gebruik? Heb je al wat notebooks op het oog?

Welke notebook voor jou geschikt is, hangt van erg veel dingen af waaronder ook persoonlijke voorkeuren. Voor CPU-intensieve programma's is een gewone Pentium IV het snelste. Geef je niks om hitte of om accuduur, is dit een mooie optie. Geef je toch iets om accutijd kan je een kijkje nemen bij bijvoorbeeld AMD's mobile CPU's en de Centrino. Pas als je een keuze hebt gemaakt welke basiscomponenten je nodig hebt, kan je op zoek gaan naar een notebook. In Een notebook zoeken (CSL FAQ), kan je wat handige informatie hierbij vinden.

Zoals je al door hebt willen we dat je zelf veel doet. Ik wil je even wijzen op Voordat je een topic start, een stuk uit de CSL FAQ. Je topicstart geeft niet echt de indruk dat je erg veel zelf hebt uitgezocht. Je kan een betere indruk geven als je aangeeft wat je hebt gevonden hierbij, en wat je bronnen zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.