Canal+ beelden door Net 5

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik heb al sinds een aantal maanden op mijn LG 51 cm 4:3 televisie iets vaags.
Zo van de ene op de andere dag verschijnen er Canal+ beelden door Net5 heen. Ik kan vaak gewoon de ondertiteling lezen van Canal+ terwijl ik Net5 kijk.

Ik heb mijn tv op de kabel aangesloten via de videorecorder.
Ook als ik deze videorecorder ertussenuit haal zie ik Canal+ er doorheen.
Ook heb ik Net5 al eens geprobeerd op een ander kanaal in te stellen of scherp te stellen maar dit mocht niet baten.
Inmiddels zijn we ook al een keer verhuisd maar het probleem blijft. :?

Iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen?
We hebben geen Canal+ abbo overigens.

Verwijderd

GaMbiNo schreef op 27 april 2004 @ 12:51:
Ik heb al sinds een aantal maanden op mijn LG 51 cm 4:3 televisie iets vaags.
Zo van de ene op de andere dag verschijnen er Canal+ beelden door Net5 heen. Ik kan vaak gewoon de ondertiteling lezen van Canal+ terwijl ik Net5 kijk.

Ik heb mijn tv op de kabel aangesloten via de videorecorder.
Ook als ik deze videorecorder ertussenuit haal zie ik Canal+ er doorheen.
Ook heb ik Net5 al eens geprobeerd op een ander kanaal in te stellen of scherp te stellen maar dit mocht niet baten.
Inmiddels zijn we ook al een keer verhuisd maar het probleem blijft. :?

Iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen?
We hebben geen Canal+ abbo overigens.
Zal toch echt aan de tuner van je tv liggen.

Probeer eens net5 weg te stemmen zodat je alleen canal+ overhoudt, zou wel chill zijn. ;)

• GaMbiNo
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:53:
[...]

Zal toch echt aan de tuner van je tv liggen.

Probeer eens net5 weg te stemmen zodat je alleen canal+ overhoudt, zou wel chill zijn. ;)
Maar waarom dan alleen Net 5?
Alle andere zenders zijn oké.
Dat laatste is het proberen waard al betwijfel ik of dat gaat lukken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GaMbiNo op 27-04-2004 12:57 ]

Verwijderd

Je zou even je video recorder als tv tuner kunnen gebruiken. Net 5 zoeken (De tv op video kanaal zetten) en kijken of het probleem er nog is. Zo ja, ligt het niet aan je tv....

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Grote kans dat je kabels niet goed afgeschermd zijn en dat het Canal+ beeld wordt ingestraald vanuit een niet goed afgeschermde kabel van je buren.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Als je de TV op het video kanaal zet en je gaat zappen via de tuner in de video krijg je hier dan ook last van of niet?

Dat zou een oplossing kunnen zijn om Net5 via de video te kijken

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
misscihen hebben je buren canal + en verschijnen de beelden als zij canal + zitten te kijken en jij net 5...misschien moet je eens vragne of je dat even mag uittesten...kzou niet weten waardoor dat zou moeten komen trouwens

impreson.com

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:00
ik denk eerder dat het een fout van de kabelmaatschappij is (overstemming van signalen).
bel de storingsdienst!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik heb dit probleem na een verhuizing ook gehad de oplossing voor mij was de videorecorder op een ander videokanaal instellen ...

• GaMbiNo
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:57:
Je zou even je video recorder als tv tuner kunnen gebruiken. Net 5 zoeken (De tv op video kanaal zetten) en kijken of het probleem er nog is. Zo ja, ligt het niet aan je tv....
Volgens mij (ik ben nu @ werk dus kan nu niet testen) doet hij het dan wel goed.
Dat zou dan aan de tv liggen maar ik blijf het vaag vinden dat het alleen met Net5 een probleem is.
Remus schreef op 27 april 2004 @ 12:59:
Grote kans dat je kabels niet goed afgeschermd zijn en dat het Canal+ beeld wordt ingestraald vanuit een niet goed afgeschermde kabel van je buren.
Ik ga thuis even kijken of ik nog een paar andere kabels heb.
Joenes schreef op 27 april 2004 @ 13:17:
misscihen hebben je buren canal + en verschijnen de beelden als zij canal + zitten te kijken en jij net 5...misschien moet je eens vragne of je dat even mag uittesten...kzou niet weten waardoor dat zou moeten komen trouwens
We zijn al eens verhuisd en het probleem is gebleven, zou wel heel toevallig zijn als datzelfde probleem ook daar weer het geval is toch?
-ScuL- schreef op 27 april 2004 @ 13:21:
ik denk eerder dat het een fout van de kabelmaatschappij is (overstemming van signalen).
bel de storingsdienst!
Zie boven. ;)

Ik heb zo'n vermoeden dat het dan de kabels wel eens kunnen zijn, ik ga dit vanavond thuis uitproberen. :)
Bedankt allemaal tot zover. ;)
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 13:30:
Ik heb dit probleem na een verhuizing ook gehad de oplossing voor mij was de videorecorder op een ander videokanaal instellen ...
Ik ga dit ook proberen, bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door GaMbiNo op 27-04-2004 13:31 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:00
als je verhuisd bent binnen je gemeente of streek kan het makkelijk zijn dat de frequentieindeling nog precies identiek is hoor. dan is het probleem dus behouden

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Hmm, ik denk niet dat het aan de kabel expl. ligt. het zit puur in de afstelling van je tv tuner denk ik. (heb je automatische zenderzoeken of handmatig, in het eerste geval zou ik net 5 handmatig instellen, lostte bij mij een probleem op van zenders door elkaar.)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:30

OMD

klinkt als een fout afgestelde rf. canal + tuner/decoder opnieuwe afstellen met die 2 mooie witte balkjes in het midden (niet vergeten dat aan te zetten natuurlijk) en dan perfect afstellen en kijken of het dan weg is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• GaMbiNo
OMD schreef op 27 april 2004 @ 13:56:
klinkt als een fout afgestelde rf. canal + tuner/decoder opnieuwe afstellen met die 2 mooie witte balkjes in het midden (niet vergeten dat aan te zetten natuurlijk) en dan perfect afstellen en kijken of het dan weg is.
Ik heb geen Canal+ decoder. :P
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 13:51:
Hmm, ik denk niet dat het aan de kabel expl. ligt. het zit puur in de afstelling van je tv tuner denk ik. (heb je automatische zenderzoeken of handmatig, in het eerste geval zou ik net 5 handmatig instellen, lostte bij mij een probleem op van zenders door elkaar.)
Ik heb de zenders ooit automatisch ingesteld maar daarna wel iets fijner ingesteld dus handmatig.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Iets in me zegt dat dit de storingen zijn die veroorzaakt kunnen worden door Digitenne. TS, is er bij jullie Digitenne beschikbaar?

Indien ja, dan kan het inderdaad veroorzaakt worden door slechte kabels.

Probeer direct op de CAI aansluiting een TV met een GOEDE kabel aan te sluiten. Kijk vervolgens of het probleem weg is. Hetzelfde doe je met een videorecorder ertussen. Als dit allemaal goed gaat probeel je hetzelfde met de 'oude' kabel (De kabel die mee verhuisd is), komt je storing terug, dan heb je de oplossing voor jou te pakken.

Zijn er overigens nog meer TV's in huis met hetzelfde probleem? Of is dit de enige TV?

Indien er meer TV's zijn, kun je proberen deze te wisselen dan zie je of het probleem mee wisselt of niet.

[ Voor 74% gewijzigd door garage op 27-04-2004 14:12 . Reden: Extra info ]

Koop een taart en ga het vieren!

• GaMbiNo
Garage schreef op 27 april 2004 @ 14:00:
Iets in me zegt dat dit de storingen zijn die veroorzaakt kunnen worden door Digitenne. TS, is er bij jullie Digitenne beschikbaar?
Nee, we hebben geen Digitenne. ;)

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:23 ]

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
GaMbiNo schreef op 27 april 2004 @ 14:04:
[...]

Nee, we hebben geen Digitenne. ;)
Dat hoef je niet te hebben om wel een storing te kunnen krijgen!

In enkele gevallen interfereert het Digitenne signaal op de kabel (Ook als je zelf geen Digitenne aansluiting hebt: http://webwereld.nl/nieuws/15159.phtml

Er is nog veel meer info te vinden, maar dan moet ik langer zoeken. Daar ontbreekt mij de tijd voor (www.google.nl)

Succes!
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:05:
[...]

jaja, natuurlijk.... digitenne is DVB, dus digitaal! Dat kan natuurlijk nooit, je analoge TV kan niet ineens digitale beelden als ghost ontvangen.

Storing door digitenne zou storing in de ontvangst kunnen geven (geen nieuwe beelden). Op te lossen door metalen coax stekkertjes te gebruiken. Dus niet die met de plastic witte kappen!
Je hebt daar natuurlijk gelijk in, even niet aan gedacht. Verder kunnen mijn tips met betrekking tot kabels wel gebruikt worden natuurlijk!

Ook dat Digitenne kan storen op het kabelsignaal is een feit, vaak door slechte afscherming e.d. van kabels en aansluitingen!

[ Voor 44% gewijzigd door garage op 27-04-2004 14:11 ]

Koop een taart en ga het vieren!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:30

OMD

je hebt wel een videorecorder?? dan ligt het waarschijnlijk daaraan. Je moet je rf freq. veranderen op de video. achter op de video vind je een draaiknopje en die moet je (liefst) een duizendste milimeter richting 36 draaien. Als het digitaal gaat dan moet je dat even veranderen in het menu van de video. Wil je zeker weten of het de video is dan moet je de video er even tussenuit halen dus de tv rechtstreeks de muur insteken (de kabel dan he :+ ) succes

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:23 ]

• GaMbiNo
Ik ben gisteren maar even aan het prutsen geslagen en ik heb (denk ik) gevonden waar het probleem ligt. De kabels zijn het volgens mij niet omdat ik deze allemaal stuk voor stuk direct op de tv heb aangesloten en toch goed beeld kreeg.
De videorecorder is het ook niet omdat ik ook via de vedorecorder goed beeld kreeg als ik de antenneversterker er maar tussenuit haalde. :Y)

De antenneversterker is dus waarschijnlijk het probleem...ik kan deze wel iets bijstellen zodat het beeld bijna goed is maar dan hebben we geen tv meer op de slaapkamer. :/
Ik ga binnenkort even een nieuwe antenneversterker halen...bedankt allemaal!
Pagina: 1