Toon posts:

Vreemd menu + geen contextmenu in Kopete

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de instant messenger Kopete.
Het gaat om versie 0.8.0 die met KDE 3.2 wordt meegeleverd.
Ik draai Debian Woody. (KDE komt van download.kde.org af).
Een paar dagen terug heb ik KDE 3.2.2 geprobeerd, maar dat gaf zoveel problemen (XFree 4.3.0-pre?, enz... ) dat ik weer terug ben gegaan naar KDE 3.2.
Sinds die tijd zie ik in Kopete in de menu-balk geen zinnige menu's meer.
Ook krijg ik geen context-menu meer te zien als ik rechts-klik op een contactpersoon.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.huiser.nl/snapshot_kopete.png

Het lijkt er op dat Kopete bepaalde resource-libs met teksten niet meer kan vinden. Ook een reinstall van kopete wil niet werken (apt-get --reinstall install kopete).
KDE-language staat op "English US".

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10

BoAC

Memento mori

Misschien helpt het verwijderen van de settings van kopete wel.
Deze staan geloof ik in de .kde3.2 dir in je root meen ik en anders wel in .kopete
(Wel ff een backup uiteraard anders moet je heel kopete weer opnieuw configen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan: ~/.kde/share/config/kopeterc even gemoved en kopete opnieuw gestart en geconfigd: zelfde resultaat.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om kopete te verwijderen dmv apt-get remove --purge kopete ? :) Zo verwijdert apt-get ook alle configuratie files van Kopete. Als je Kopete daarna weer opnieuw installeerd met apt-get install kopete zou het gewoon moeten werken, anders weet ik niet wat er aan de hand is :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt ook niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost! :D
De directory $HOME/.kde/share/apps/kopete even gemoved, en daarna Kopete opnieuw opgestart. Kopete maakt dan zelf de directory weer aan.
Pagina: 1