Geluid Nederland 1 te horen op SCART ingangen

Pagina: 1
Acties:

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een heel irritant probleem.

Ik heb op mijn TV (Philips) 2 scart ingangen met daaraan een videorecorder (Philips) en een DVD speler (Yamada).

Als ik een DVD of DivX kijk op mijn Yamada dan hoor ik heel zachtjes het geluid van Nederland 1 er doorheen. :( Ik heb de 2 scart kabels omgewisseld, dus video op EXT1 en DVD op EXT2 maar dit helpt niks.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
hmm , als je een filmpje kijk je coax kabel er uit trekken :P , maar dat is ook weer zo`n gedoe iedere keer. :(

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Volgens mij ligt dit dan aan de Yamada, die heeft dus duidelijk last van radiogolven op de frequentie van Radio 1... Vaak is dit het geval als de kabels die in aanraking staan met de hardware fungeren als antenne...

Mogelijke oplossingen

Koop betere kabels (afgeschermd bijvoorbeeld)
Bel Radio 1 met een verzoek om op een andere frequentie te gaan zenden
Probeer de DVD speler eens in een grote broodkast (zo'n oude ijzeren) te zetten, kijken of 't dan weg is

Anders zou ik 't ook niet weten

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• xabre16v
  • Niet online
Radio 1 :? Ik heb het over Nederland 1 hoor.

Trouwens ik ben net weer even wezen expirimenteren maar het is niet alleen Nederland 1 maar het is gewoon de laatst bekeken zender voordat je overschakelt naar de DVD speler, kan dus elke willekeurige zender zijn die ik als laatste heb bekeken. :(

Verwijderd

Een kennis van me heeft precies het zelfde probleem.

En die heeft ook een philips t.v. Zijn videorecorder en dvd-speler zijn volgens mij ook van philips.

Ze vonden het zelf niet zo'n probleem en hebben dus ook niet naar een oplossing gezocht.

Probeer eens andere scartkabels of een andere t.v. aan te sluiten.

Verwijderd

Als je nou eens zender 56 opzet die dus niet bestaat? Dan zou je geen ruis meer hebben volgens jou bewering, toch :X

quote superaars:

[de laatst bekeken zender voordat je overschakelt naar de DVD speler]

zie ook het bericht hieronder :>

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:15 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44
Hier heb ik ook last van op mijn philps. Ik heb daarom gewoon een kanaal opgezocht waar wel beeld is maar geen geluid (hier channel+). Daar ga ik dan eerst naar toe en dan pas de dvd-speler aanzetten. Dan heb je der geen last meer van :-)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Dat ligt dus aan je tv... die houdt zijn uitgang en ingang niet netjes gescheiden. Of het ligt aan je scart-kabel: misschien treedt daar overspraak op?

Probeer het eens met een zwaardere (lees: takkedure) SCART-kabel. Dat kan helpen, lijkt me.

Punctuality is the politeness of kings

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:10

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ligt aan de TV. Had ik ook last van met een philips tv. oplossing (zoals hierboven al ook al staat): Een kanaal zonder geluid op de tv zetten en dan pas je scartapparaat gebruiken.

Sys Specs

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik heb hetzelfde probleem! Ik heb een Sony DVD-speler op een Pace schotelontvanger. Ik had zelf het idee dat de audiokanalen van de Pace "lek" zijn.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 09:23
SCART-kabel van hogere kwaliteit kan wel degelijk helpen in dit geval

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb dus idd hetzelfde probleem ... ook philips!

Gelukkig is het bij mij zo zacht dat je letterlijk je oor tegen de luidspreker moet plakken om het te horen.

Ik wil het graag geloven ... maar hoe kan dit aan de scart kabel liggen?!? Mijn TV is met antenne kabel "verbonden met" tv signaal. Als ik daarna een vhs of dvd (ook philips) opzet blijf je dus het geluid horen van TV kanaal. Ik zie dus ff niet de link tussen dit probleem en een scart kabel.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 22:43
Je kunt in de setup van de tv opname uit verzetten naar een scartplug welke niet door de dvd speler gebruikt wordt.

waarschijnlijk is het dan opgelost.

groeten

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• xabre16v
  • Niet online
snameroc schreef op 27 april 2004 @ 21:58:
Je kunt in de setup van de tv opname uit verzetten naar een scartplug welke niet door de dvd speler gebruikt wordt.

waarschijnlijk is het dan opgelost.

groeten
sorry, maar ik begrijp absoluut niet wat je bedoel :?

• Jag
  • Laatst online: 18:59

Jag

Heb ik ook met mijn Philips tv. Heeft niks met de kabels te maken (waarom toch altijd iedereen denkt dat alles op te lossen is met een "betere" kabel is mij een raadsel :P ). Als je de tv op een ext input zet, staat de tuner nog steeds aan. De tv schakelt van video en audio input naar een external input, alleen hebben Philips tv's kennenlijk nogal veel last van overspraak van de tuner. Erg hinderlijk, maar er zijn twee oplossingen voor:
- zoals gezegd kan je vantevoren gewoon een zender kiezen zonder geluid
- en je kan je bron (VCR of DVD speler) rechtstreeks met je stereo verbinden en dus niet het geluid van de tv gebruiken. Maar dat gaat alleen maar op als je niet je tv voor het geluid gebruikt.

Verwijderd

Ik heb er in minder mate last van, en wat Jag verteld, kies een kanaal zonder geluid of helemaal zonder signaal. Mijn Sony tv mute dan iig de audio en dan heb ik geen last van overspraak.

• Jag

Jag

Mijn Philips tv mute idd ook de audio (en het beeld trouwens ook) als er geen signaal is. Maar wel slecht dat het uberhaupt nodig is. Ik heb er ook best ff voor nodig gehad om door te hebben dat het overspraak was van het laatst gekozen signaal (eigenlijk heel logisch, aangezien de tuner nog steeds dat kanaal aan het "weergeven" is als je DVDtje aan het kijken bent).

Verwijderd

Tja ik vind het ook erg bizar, zoiets moet toch vrij simpel te ontkoppelen zijn? En het is niet dat ik het voor de 1e keer lees en hoor, ook op de duurdere tv's eigenlijk :?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 10:35
Misschien te simpel voor woorden, maar heb je toevallig een losse eindversterker die je geluid verzorgt? Zoja, staan de speakers van de TV dan volledig stil?
offtopic:
Ik had het zelf wel een keer onder een film: Waar komen die stemmetjes nou vandaan? Moet ik een psychiater opbellen 8)7 :D

edit:
Zie hierna pas die philips posts ( gevoelige/slechte audio out ... geen last van met JVC :D ), 2e topic dat ik al vergeet om op F5 te drukken voordat ik reageer :(

[ Voor 56% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-04-2004 01:15 ]

• Jag

Jag

LinuX-TUX schreef op 28 april 2004 @ 01:11:
Misschien te simpel voor woorden, maar heb je toevallig een losse eindversterker die je geluid verzorgt? Zoja, staan de speakers van de TV dan volledig stil?
offtopic:
Ik had het zelf wel een keer onder een film: Waar komen die stemmetjes nou vandaan? Moet ik een psychiater opbellen 8)7 :D
Dat maakt natuurlijk helemaal niet uit. De tv moet alleen het geluid van de DVD of wat dan ook weergeven (hetzelfde dus als wat je losse versterker doet). Nee, het is wel duidelijk wat het probleem is: het echt 100% zeker weten in de probleem, gewoon overspraak tussen het geluid van de tuner en van de external inputs.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het gebeurt alleen als je n volledig gedraadde/gepinde (21 pins dus)scart kabel gebruikt, want je scart van je tv is n IN- en UIT-gang... en dus stuurt t signaal wat je op tv met het tv tuner gedeelte ontvangt terug via de scart, en de Yamada (zal ook wel met alle andere apperaten zo zijn, maar bij DVD spelers merk je t sneller omdat er daar vaker stukken zijn waar t heel stil is) krijgt t dan binnen, hetgene wat je kan proberen is de audio-out pinntjes (bij de stekker van de TV) uit de stekker te halen of gewoon alleen die draadjes ontkoppelen, of de audio-in pinnetjes/kabels bij de DVD speler... ik los t zelf ook gewoon op door n kanaal te kiezen zonder geluid, maar ga nog s n keertje die scart-kabel openen en ff die pinnetjes eraf halen, en wat ook nog slim is dan, om de video-out (aan de tv kant) pinnetje er ook af te halen, zodat je ook geen lijntjes door t beeld kan krijgen van de TV-tuner, daar heb ik soms ook wel last van..

Home Assistant Configuratie V&A

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 22:43
xabre16v schreef op 27 april 2004 @ 22:13:
[...]

sorry, maar ik begrijp absoluut niet wat je bedoel :?
BIJ de meeste morderne tv's kun je in het meu kiezen naar welk extern apparaat
de tuner signalen gestuurd moeten worden bijv. een video om op te nemen van de tv tuner.
als nu het tuner signaal naar de scart gestuurd zit waar de dvd speler op zit is de kans op overspraak groter.
Je kunt eventueel ook de audio out pinnen van de tuner in de scart kortsluiten dit is de beste manier en kan geen kwaad voor de tv.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1