Toon posts:

Software seriele poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor school met een project bezig om data tussen 2 computers uit te wisselen via een laserdiode. Maar nou is die gekoppeld aan de seriele poort, weet iemand software waarmee ik via die poort data uit kan wisselen?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 20:42
Voor welk operating system?

Windows : Hyperterminal
Maar ook visual basic ..

Ik denk dat je wat meer info moet geven over de gebruikte apparatuur , operating systemen en je uiteindelijke doel.. (kant en klare software? zelf maken? , wat voor data etc?)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

In feite ben je met een directe seriele link bezig. Installeer die dus indien je datatransfers wil. Begin iig met een trage snelheid.

Forget your fears...
...and want to know more...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou zeggen, probeer er een paar?

Zo'n beetje elke programmeertaal kan dat; ik neem aan dat dat op school ook is uitgelegd? Daarnaast zijn er vele vele programma's die verbindingen kunnen maken via de seriele poort (beginnend met hyperterminal als je Windows gebruikt). Maar zonder te weten wat je wilt is dat een wat open vraag <-- geef even wat meer uitleg over hoe en wat en welke progs je al hebt geprobeerd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Windows nt is het en het moet een kant en klaar programma zijn en het zijn niet al te snelle computers want het zijn oude computers van school

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 27 april 2004 @ 12:23:
Ik zou zeggen, probeer er een paar?

Zo'n beetje elke programmeertaal kan dat; ik neem aan dat dat op school ook is uitgelegd? Daarnaast zijn er vele vele programma's die verbindingen kunnen maken via de seriele poort (beginnend met hyperterminal als je Windows gebruikt). Maar zonder te weten wat je wilt is dat een wat open vraag <-- geef even wat meer uitleg over hoe en wat en welke progs je al hebt geprobeerd :)
Ik heb nog niks geprobeerd omdat ik er geen programma voor wist. Op me opleiding krijg ik niks over programmeertalen want het gaat meer om het technische gedeelte, dus daarom wil ik een kant en klaar programma.
Het werkt gewoon via de seriele poort en die gaat dan naar een laserdiode en die verstuurt data naar de fotodiode en die zet het weer om naar serieel.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 20:42
Wat je dus feitelijk wil is een directe 0-modem verbinding met een laser i.p.v. een kabel?
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.lammertbies.nl/comm/info/RS-232_null_modem.html

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 21:41

bonzz.netninja

Niente baffi

fx is de bom. Tenminste, dat gebruikte ik altijd

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Waar is dat te downloaden dan?
Pagina: 1