Scsi Raid 5 array corrupt.

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik heb hier op m'n werk een NEC (express 5800) servertje staan met een Megaraid Scsi Raid controller.

Nou was de scsi kaart kapot dacht ik eerst en die kerel van de helpdesk dacht dat ook. Nu hebben ze de scsi kaart vervangen door een nieuwe. Maar nog steeds start windows (2003) niet op. Het lijkt er meer op dat de complete raid 5 array corrupt is.
Windows (2003) slaat vast bij het opstarten. Ook als ik er een gewone ide schijf naast hang en daarop Win2000 (xp / 2003) installeer. Dan kan hij nog steeds de schijven niet lezen. Dan krijg ik voor me dat de schijven niet te lezen zijn vanwege een I/O error.
Als ik de cd van 2003 erin stop en daarvan wil booten dan geeft hij netjes de schijven aan. Maar geeft niet aan of het een NTFS partitie is.

Is er een mogelijkheid om die hele raid array terug op gang te krijgen? Door iets van te initialiseren ofzo. Ik heb geen idee hoor! Maar d'r staan nog een paar kleine programma'tjes/database-jes op die ik moet hebben. Daarna mag hij eventueel weer opnieuw geinstalleerd worden.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben niet bekend met deze RAID controller maar over het algemeen werken ze allemaal hetzelfde. In eerste instantie zou ik eerst controlleren of er geen probleem is met disken. Vervolgens *zou* een rebuild van de array kunnen werken (pak maar een kan koffie, dit gaat lang duren).

Verder, wat heb je gedaan om te controleren of dit echt een probleem is op hardware gebied. Heb je de controller en disken in een ander systeem gestest? Heb je de disken onderworpen aan een check programma? Heb je wel het OS kunnen installeren op een ander systeem (misschien dat de server op zich niet goed is)? Heb je de goede drivers wel, heb je de laatste drivers gedownload? Etc. Gaarne wat meer informatie op deze punten anders kunnen wij gissen wat er aan de hand is en kan goede hulp niet snel van start gaan. ;)

Verder, wanneer Win2K3 niet op wil starten, altijd eerst de Recovery Console gebruiken! Hiermee kun je enorm veel dingen oplossen en checken (chkdsk en chkboot afaik)

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 27-04-2004 12:13 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie