Toon posts:

Dual Xeon 2.4Ghz FSB400 serverbelasting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort 2 dingen naast elkaar runnen op mijn server, daarom wil ik het volgende aanschaffen:
- Tyan Thunder i7500 s-603 (177 euro)
- 2 x Intel Xeon 2.4Ghz FSB400Mhz S-603 (2 x 178 euro)

Momenteel draait mijn FTP-server op een P4 2.4Ghz, 1GB PC2700 en een 3Com 985-SX nic. Momenteel draait het met down- en uploadsnelheden van totaal 40MB/sec.

Echter hiernaast wil ik nu een server programma gaan runnen voor een spel. Ik heb het server programma al eerder gebruikt op een P4 1.8Ghz waar het 24/7 100% cpu load had en 4GB gebruikte van mijn virtueel geheugen (klopt hoor :)).

Ik zou graag willen weten in hoeverre dual Xeon dit aan zal kunnen. Dus FTP (soms ook DC++) op CPU0 en het serverprogramma op CPU1. Zal het mijn down- en uploadsnelheid beinvloeden (negatief) of zal ik zelfs een winst maken.

Verwijderd

Kan dit niet in het grote Dual bak topic?
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml]

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de eerste topic al gevonden ja, maar die was op slot. :) 2e topic blijkbaar overheen gekeken. Of mensen kunnen me hier helpen, of ik verzoek een lieve modje om dit ff te mergen in de ervaringen topic :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Mag ik vragen waar je die zo goedkoop haalt? In de pricewatch staat het mobo voor e453,- , ruim 2x zo duur dus.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Waar zie jij dat moederbord zo goedkoop staan?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Tis B-voorraad bij een zeer goede winkel :) Ga natuurlijk niet zeggen waar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 12:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt taken gewoon via taakbeheer aan specifieke CPU's binden. Rechtsklik op desbetreffend proces en kies CPU affinity:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17014/thumb.png

Xeon of niet, dat zal prima werken lijkt me :)

Wat betreft de up/downloadsnelheden: dat hangt eerder af van het gebruikte netwerksysteem en het opslagsysteem. Wanneer je er gewoon voor zorgt dat het opslagsysteem minstens zo snel is als het netwerksysteem, dan zit het ook wel snor :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 27-04-2004 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC,

Ik gebruik een aantal Raid0 arrays (ja weet het, maar dataverlies boeit me niet) Alle hd's staan ook nog eens op master (dus 1 HD per channel). De HD's zijn allen 7200rpm 8MB buffer. Ik heb ook nog 2x 3Com 990SERV95 nic's er in zitten, dus naast de 3Com 985-SX (fiber) nic.

Maar ik zou dus graag willen weten of het serverprogramma de server niet trager gaat maken en dus mijn down- en uploadsnelheden flink gaat aantasten. Uiteraard zou een winst er op juist leuk zijn :D Tis natuurlijk wel een heavy duty programma en niet multi-threaded (jammer genoeg).

Waarom ik ook twijfel is omdat het programma op P4 1.8Ghz 100% draaide en mijn ftpserver nu met 2.4Ghz ook 100% draait met down- en uploaden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 12:30 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zorg in ieder geval dat je een snelle FTP daemon gebruikt.. Voor Windows is in ieder geval IIS erg snel (voor de rest weet ik het niet, maar ik vermoed dat blackmoonftpd en warftpd ook erg snel zijn).

Als je linux zou draaien kan ik je vsftpd, pureftpd of glftpd 2.x aanraden.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel nog de trial version van BBFTP, echter ik ga eens kijken welke ik ga aanschaffen. Echter ik draai naast FTP ook DC++ en merk de laatste tijd dat de meeste mensen via DC++ downloaden. Helaas gebruikt die echt 100% ondanks dat ik de priority op low heb gezet.

Daarom wil ik ook weten hoe zeer Dual Xeon helpt met het tegengaan met de invloed van het server programma op de transfer. Ik denk namelijk ook over te stappen op DC++ vandaar :)

edit:

Dank je BalusC ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 12:38 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ietwat aangepast. Het gaat hier niet specifiek om het mobo, maar om wat je ermee wil doen ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Gebruikt hij die 100% ook tijdens uploaden of alleen als hij staat te hashen? Mijn pc heeft ook heel Far Cry: The Party 2 staan hashen, daar werd je tijdens het gamen niet vrolijk van. Ik had net 0.201 geinstalleerd dus nog niets gehashed.

De vorige versies trokken veel minder CPU, dus ik vermoed dat die 100% maar eenmalig is (per file dan) omdat hij al die dingen gaat berekenen. Je moet dus, wil je er tijdens de lan geen last van hebben, van te voren alles gehashed hebben en niet uploaden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Gewoon kopen, zien we later wel of het werkt :)

Over de DC++ belasting: er zitten 2 opties in DC++: "Enable Safe and compressed transfers" en "Enable TTH filehash features" Deze twee opties zijn volgensmij meer internet-gericht, en direct daarbij ook de grootste CPU vreters :) Dit uitzetten zal je al een heel eind helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een dedicated server, dus geen problemen met gamen ;) Het hashen doe ik altijd thuis en weet dat het dan op 100% draait ja. Op mijn server staan allemaal updates, mods, addons en extra's voor spellen. Tijdens het uploaden draait ie 95%-100%, maar in 99% van de gevallen de volle 100%. Ik heb zelfs nog meer opties uitstaan die CPU-vretend zijn :) En dit is echt puur voor op lanparties, zo'n leuke internet verbinding heb ik niet :)

Maar goed, BalusC... Als ik dus jouw reactie begrijp dan zou het ik dus dc++/ftp naast het server programma kunnen draaien zonder problemen en verlies van performance / down- en uploadsnelheid?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:33 ]

Pagina: 1