Toon posts:

winroute achter een MS Proxy/chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag ik heb een MS Proxy server met daaraan internet van chello, nou wil ik achter mijn proxyserver weer een Winroute servertje hangen dit lukt alleen nog niet ... op de winroute pc kan ik wel internetten maar de computer die via winroute naar de MS Proxy gaat krijg geen verbinding :(
volgende is dus het geval :

client --> winroute --> MS Proxy --> Chello

ik heb winroute met NAT en met Proxy geprobeerd maar nix werkt... krijg op de client DNS errors... :(

iemand raad ???

Verwijderd

Ms proxy is een proxy server en dus geen router die alle poorten doorstuurt..
je moet het andersom doen

Chello>WinRoute>Ms Proxy>Client

Ik hoop dat je er zo wel uitkomt.
>:)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Krijg je alleen DNS errors? (Kun je bijvoorbeeld wel naar buiten pingen?)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet mogelijk er kan niets veranderd worden aan de opstelling... :( die MS proxy server mag ik nix aandoen... :(

iemand ??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 12:01 schreef Janoz het volgende:
Krijg je alleen DNS errors? (Kun je bijvoorbeeld wel naar buiten pingen?)
naar buiten pingen op de client lukt niet
op de winroute pc ook niet ... doelhost onbereikbaar :(

Verwijderd

Topicstarter
moet de winroute pc op de MS Proxy inloggen ??? dus moet ik een user account aan maken op de MS Proxy ?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hey bartje... die router moet VOOR de proxy... daar is nix aan te doen.

chello <--> router <--> proxy <--> LAN.

andere manier is er niet vriend!

de groeten.
Oh ja, zeg es tege die geile zus van je dat ze van mijn kettinkje afblijft ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
eej dj, die ketting ligt veilig om mijn nek :) .... maar effe over die winroute,
HET MOET KUNNEN !, waarom niet

router --> MS Proxy -> internet ?>! :? waarom niet....

192.168.0.11 --> router --> 192.168.0.1 --> internet

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op dinsdag 19 december 2000 13:53 schreef BOFH het volgende:
eej dj, die ketting ligt veilig om mijn nek :) .... maar effe over die winroute,
HET MOET KUNNEN !, waarom niet

router --> MS Proxy -> internet ?>! :? waarom niet....

192.168.0.11 --> router --> 192.168.0.1 --> internet
waarom wil je hiertussen (192.168.0.11 en 192.168.0.1) routeren? die zien elkaar toch al?

je moet juist routeren tussen 192.168.0.1 en chello... daar moet routering (en NAT) toe gepast worden...

je hebt 1 ip adres van chello, dat mopet je aan die router hangen. die proxy word geNAT na de router.

kijk maar naar een PIX... die hangt toch ook ACHTER de router?

je kunt geen firewall voor een router installeren.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
dirkie, het is voor mijn stage. heb hier een pc'tje met winrot erop nou wil ik deze configureren en verslagje over schrijven :)

maar dan moet ie wel iets doen daarom dacht ik ow dan hang ik hem tussen mijn pc en de Proxy dan hoeft dat ding alleen maar wat zooi door te geven ... moet toch kenne dacht ik zo... het heeft inderdaad 0,0 nut dat snap ik !!!!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op dinsdag 19 december 2000 13:59 schreef BOFH het volgende:
dirkie, het is voor mijn stage. heb hier een pc'tje met winrot erop nou wil ik deze configureren en verslagje over schrijven :)

maar dan moet ie wel iets doen daarom dacht ik ow dan hang ik hem tussen mijn pc en de Proxy dan hoeft dat ding alleen maar wat zooi door te geven ... moet toch kenne dacht ik zo... het heeft inderdaad 0,0 nut dat snap ik !!!!
hhmmzz...

dan moet je die sjit achter die router eens in een andere ip range hangen. en dan gaan routeren. (niet NATTEN!!!)

dat zou toch mioeten werken..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 14:33 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
hhmmzz...

dan moet je die sjit achter die router eens in een andere ip range hangen. en dan gaan routeren. (niet NATTEN!!!)

dat zou toch mioeten werken..
ok, dat zou ik kunnen proberen maar waarom geen NAT dan ? ik maak dan bijvoorbeeld dit

213.221.0.10 --> 213.221.0.1 <--> 192.168.0.1
- NAT -

en routeren daarmee bedoelje dat ik de routing table zelf aanpas ???

• valkenier
  • Laatst online: 12:23
Winroute werkt alleen maar als het tussen 2 netwerken hangt met IP's uit een verschillende range, anders raakt het van slag. Je moet dus een adere range gebruiekn voor je eigen netwerkje dan voor het newerk "buiten" (dus richting chello)

Verwijderd

Topicstarter
HET KAN WEL ... hier werkt het ... :) :)

hahaha wil je weten hoe mail me dan maar...

en dirkjan zie je wel !!!
Pagina: 1