[printserver]1xparallel+2xserieel gezocht

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
Hallo. Wij hebben hier op mijn werk een flink aantal Microplex M202(plus) printservers staan, met 2 parallelle aansluitingen en 2 compoorten. Die beginnen langzaam maar zeker allemaal de geest te geven, nu ben ik op zoek naar vervanging, waarbij met name de COMpoorten erg belangrijk zijn. Ik heb er één gevonden, de Axis 560 met 1 parallelle poort en 1 seriele poort, voor 300 euro. Tamelijk prijzig voor een printserver die alleen lpr hoeft te ondersteunen vanuit Unix (AIX om precies te zijn).
Heeft iemand een beter idee?
een pctje met wat compoorten en een netwerkkaart bij elke printer is geen optie....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• 0siris
*schop*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat je je rot zoekt - printservers met een seriele aansluiting had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, ga er vanuit dat ze zoals je zelf al min of meer aangeeft vrij zeldzaam zijn - is het misschien handig aan te geven _waarom_ ze een seriele poort nodig hebt. Kan me nl nauwelijks voorstellen dat printers die via een UNIX lpr aangestuiurd worden, niet via een paralelle aansluiting kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dubbel sorry

[ Voor 89% gewijzigd door Fish op 28-04-2004 18:28 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Eagle schreef op 28 april 2004 @ 13:04:
Voordat je je rot zoekt - printservers met een seriele aansluiting had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, ga er vanuit dat ze zoals je zelf al min of meer aangeeft vrij zeldzaam zijn - is het misschien handig aan te geven _waarom_ ze een seriele poort nodig hebt. Kan me nl nauwelijks voorstellen dat printers die via een UNIX lpr aangestuiurd worden, niet via een paralelle aansluiting kunnen.
sommige printers heb domweg geen paralle poort ;)

is het geen idee om een dtc in de patchkast te gooien en dan het serieele singaal te patchen ?

[ Voor 86% gewijzigd door Fish op 28-04-2004 18:29 ]

Iperf

• 0siris
The_Eagle:...Kan me nl nauwelijks voorstellen dat printers ... niet via een paralelle aansluiting kunnen.
Het zijn dit soort thermische barcodeprinters, met inderdaad alleen een seriele aansluiting ;)
Fish: is het geen idee om een dtc in de patchkast te gooien en dan het serieele singaal te patchen ?
Ik begrijp je niet denk ik :?

[ Voor 12% gewijzigd door 0siris op 29-04-2004 21:36 ]

Verwijderd

http://www.backoffice.be/...tion.asp?pkga=B2D&pkgb=30

100 euro ex btw.

Vast nog wel goedkoper te krijgen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

0siris schreef op 29 april 2004 @ 21:34:
knip

Ik begrijp je niet denk ik :?