Testen seriële poort

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Topicstarter
Ik heb een pc-tje (P-I), welke in een fabriek via de seriële poort een machine moet aansturen.
De communicatie lijkt echter niet goed te lopen.
Alles draait onder DOS.
Een andere PC (486) doet het op diezelfde machine wel goed. Ergo: de kabel is ok, en de machine is ok.

Ik zoek iets van een tooltje oid waarmee ik bv de port kan configgen (bus-snelheid, wel/geen parity etc).
En/of een manier om de port zelf te kunnen testen/doormeten.

De PC bevat 2 ser. poorten.

Ik heb in BIOS alle mogelijke settings al geprobeerd. Zonder resultaat.

Is er een verschil in communicatie-snelheid / protocol etc tussen de 486 en de P-I ??

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Verwijderd

windows is standaard voorzien van hyperterminal, een programma waarmee je over de seriele poort kan communiceren

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:45:
windows is standaard voorzien van hyperterminal, een programma waarmee je over de seriele poort kan communiceren
Is een DOS app. PC's draaien überhaupt geen Windows...
helaas...

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Verwijderd

ja, daar is een programmaatje voor ben alleen ff de naam kwijt, een soort hyperterminal voor dos. Ik ga ff op zoek voor je.

Verwijderd

Nee, het hele configureren van een seriële poort gaat vanuit het DOS programma zelf. Hele baudrate gebeuren enzo wordt gewoon via standaard commands gedaan. Als je echt zelf handmatig een seriële poort wilt aansturen is Telix wat je zoekt. Gewoon rouw commands stampen, die dat programma als het ware voor je "automatiseert". D'r zal vast een setting fout staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hang anders die seriele net een crosslink aan een andere pc met windows
zet op die windoos pc hyperterminal aan en kijk of er data binnenkomt die je verwacht van de dos pc. en visa versa ....

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 27-04-2004 20:06 ]

Iperf

Verwijderd

telix inderdaad, kon er echt niet meer op komen. Die kun je daarvoor idd gebruiken.
suc6

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Topicstarter
-> Cabal/ whoppa: Vele malen dank!
Ik ga direct s even kijken!!
U zijt ge-wel-dig!! _/-\o_

Pagina: 1