Apacer en twinmos 256MB combineren (timings)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 14:20
Ik kan voor een prijsje (30€) aan een nieuw latje 256MB DDR400 Twinmos ram komen. Nu Heb ik al een latje Apacer 256MB DDR400 steken. Zijn die twee te combineren? Met timings enzo?

Dit is zijn de timings van het apacer geheugen:
Cas: 2 of 2.5 (in bios)(werkt op beide)
Ras to Cas: 4 (in bios) (volgens CPU-Z is dit 3)
RAS precharge: 4 (in bios)
active charge delay 10 of 8 (in bios) (werkt op beide)
Tras: 7 (volgens CPU-Z)
Heb al wel wat gelezen over timings en weet dat het het beste is dat ze overeenkomen voor alle geheugenlatjes. Maar ik zie door het bos de bomen niet meer met wat alles betekend.

De timings van het twinmos geheugen weet ik niet. De chips die erop zitten weet ik ook niet. (het is recent gemaakt dus waarschijnlijk de chips die nu worden gebruikt.

Nu is de vraag gaan deze latjes samen? Indien de timings niet overeenkomen geeft dit een nadeel? Zoja weegt het op tegen Het hebben van 512MB ram ipv 256?

PS ik heb een Athlon XP 2000+ die geoct is naar 1947 (11 * 177). De latjes zouden dit moeten aankunnen vermits ze PC3200 zijn en dus gemaakt zijn om op 200 FSb te draaien.

"If it works, don't fix it"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?" B)

De betekenis van de timings kun je terugvinden in de RAM FAQ die je wederom via dezelfde FAQ kunt terugvinden :Y)

Lijkt me duidelijk zat :) FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 27-04-2004 11:36 ]

Dit topic is gesloten.