Toon posts:

XP met alleen icoontjes, zwarte balken voor alle tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Mijn Windows XP prof is momenteel redelijk f#$ked up.
Het probleem is dat ik in de windows alle balken in de vensters letterlijk zwart zie, ik zie alleen nog icoontjes.
Het lijkt net alsof geheel windows gecensureerd is.

Ik denk dat het een virus is, maar het probleem is dat ik dus helemaal niet binnen windows met de vensters kan werken. Ik heb dus geen overzicht van wat er nu precies aan de hand is, ik moet heel omslachtig commando's aan windows geven. Ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden wat het probleem verhelpt.

De toedracht:

Mijn desktop theme was ineens veranderd naar een onbekende genaamd "Forever Blue". Ik probeerde deze weer terug te zetten op de klassieke windows-stijl (die ik daarvoor altijd gebruikte), toen mijn balken van vensters dus ineens zwart werden.

Ik heb geprobeerd:

- veilige modus op te starten, hetzelfde probleem
- online virusscanners, want deze zijn binnen de browser weer net wel zichtbaar maar konden allen niks vinden
- upgrade installatie van XP gedaan, geen succes.

Nu is mijn vraag of iemand weet welk virus het hier betrefd, ik kan het namelijk nergens vinden in de verschillende virus library's. En bovendien of er een removal tool beschikbaar is voor dit virus.

Ik hoop niet dat ik windows hoef te herinstalleren. :/

Alvast bedankt voor de reacties.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Het lijkt er eerder op dat je theme f*cked is. Je zegt dat je hem eerst op een onbekend theme had staan, probeer em eens terug te veranderen hiernaar. Overigens, wat gebeurt er als je je theme aanpast naar de standaard Windows Theme?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al geprobeerd terug te zetten op die "Forever Blue" theme. Maar blijft hij die zwarte balken weergeven helaas.

Als mijn theme systeem binnen windows kapot is, kan ik die dan nog fixen enigszins?

Verwijderd

Misschien kan je van een andere Windows XP machine (of eventueel een parallele instalatie) de thema bestanden overhevelen en de bestanden die er nu staan verwijderen? (natuurlijk eerst even back-up en systeemherstelpunt aanmaken) Ik denk namelijk niet dat Windows XP hiernaar omkijkt tijdens een upgrade.

Default locatie:
code:
1
C:\WINDOWS\Resources\Themes

Het is het proberen waard!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 23:00 ]