Toon posts:

netwerk probleem xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat zie ik over het hoofd?
2 pc's (xp home xp pro)
1 sweex router

internet werkt op beide pc's
pc 1 ziet pc 2 in netwerk (workgroup) en kan er ook op
pc 1 / pc 2 / router kunnen elkaar pingen. (subnet en gateway staan overal gelijk)
pc's krijgen met dhcp ip adres

maar.. pc 2 krijgt maar geen toegang tot pc 1
pc1 heeft geen firewall's etc.
windows firewall staat overal uit

op pc1 is harddisk geshared met machtigingen voor iedereen en alles
probeer dit telefonisch op te lossen, maar ben ondertussen door alle optie's heen

wat vergeet ik? :?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Als je ff een ftp server installeerd op een poort die je zelf uitkiest, en bekijkt of die wel benaderbaar is.. Of bijvoorbeeld met Remote Admin inlogt vanaf pc2 naar pc2, dan kan je bekijken of windows bepaalde poorten blocked of dat het echt een sharing probleem is...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

PC 1 in een (andere) workgroup gooien bv "TEST" --> Reboot en vervolgens weer in de oude WORKGROUP donderen..Works everytime..

BTW kun je de andere pc wel zien in netwerk omgeving?

Verwijderd

laat me raden home ziet pro niet....

ik heb het zelfde probleem gehad en kon de pro berijken met home door //(naam van de pc) in te tikken. daar naast moet er voor zorgen dat je gast profiel aan staat en dat je met dat profiel ook toegang kan krijgen tot je gedeelde schrijven (zie machtiging bij je instelingen)
moet beter leren lezen :+

succes dermee

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is het dus niet...helaas

pc 2 (home) kan nog niet op pc 1 (pro)

ping van 2 naar 1 werkt wel
share staat aan voor disk pc 1
gast account staat aan
internet via router werkt wel op beide pc's

heb workgroup van naam veranderd en weer terug gezet, hielp niet
hoe zie ik of er poorten dichtstaan? (en kan ik een leek dat door de tel. vertellen en uitleggen)

pc 2 kan trouwens pc 1 wel zien in netwerk, maar krijgt te horen dat er geen machtigingen / rechten zijn. (die waren er gisteren trouwens nog wel, want toen deed alles t)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:57 ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 15:14

Stronkie

Where wind is Trouble

Je admin wachtwoord mag niet leeg zijn op beide machine's. Je zult je en admin wachtwoord moeten geven. Dat heeft bij mij de problemen opgelost

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maakt eens op XP pro de netwerk diskette(via de wizard) aan en voer deze uit op de XP Home computer. Dat lost een hoop problemen op met ongelijke OSen.

Verwijderd

Topicstarter
stand van zaken:

admin wachtwoorden gewijzigd, diskette gemaakt,

conclusie pc 1 kan nu ook niet meer naar pc 2 ??????

• Stronkie
  • Laatst online: 10-05 15:14

Stronkie

Where wind is Trouble

LOl zal wel eens kijken op technet voor jou

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem.

Ik heb 2 pc's met allebei XP pro en een Sitecom router. Ik heb op allebei de pc's internet. Ik krijg deze foutmelding als ik ga zoeken op werkgroepen:

"Workgroup is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen heb.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar"

Ik heb echt alles geprobeerd. Honderd keer een thuisnetwerk instellen gevolgd en alles correct gekozen maar niets werkt! Die winxp firewall staat uit, er is nog niets gedeeld. Ik zie gewoon mijn werkgroep niet eens staan! Ik begrijp er echt helemaal niets van.
:(

Verwijderd

Topicstarter
foutmelding herken ik,

ik zie (zag) de pc's nog wel in de werkgroup staan. vreemde is dat gisteren alles het deed..(alleen toen zat ik achter de pc.. ;( )

Verwijderd

Gisteren stond er op mijn PC ineens bij netwerkverbindingen een Gateway bij en toen zag ik wel het werkgroep met mijn PC, die kon ik normaal benaderen. Ik ging werken en paar uur later was alles ineens weg.!!

Ik snap er niets meer van en ben echt radeloos aan het worden :'(

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Ik weet dat het laatste bericht meer dan 2 weken geleden gepost werd, maar ik zit nu met hetzelfde probleem als hierboven beschreven wordt.
Ik heb uiteraard de search gebruikt zowel op GoT, Google als de Microsoft Knowledge Base, maar geen van die oplossingen werkt.
Een kleine opsomming van de instellingen en dergelijke:
  • 2 computers (beiden XP Home)
  • een van de twee computers is verbonden met internet, internet is succesvol gedeeld
  • vanaf computer A (comp met rechtstreekse internetverbinding) is computer B te zien en te benaderen (ik kan gewoon zonder restricties browsen door computer B vanaf computer A)
  • firewall staat uit
  • guest account staat op beide computers aan
  • ja, er zijn mappen gedeeld :)
  • werkgroepnaam ('NETWERK') is op beide computers identiek
  • bestands- en printerdeling staat aan
  • pingen lukt van A naar B en andersom
  • ik kan wel een verbinding krijgen met een station op de andere computer door via start > uitvoeren > \\computerA\C in te tikken. Het loopt wel verschrikkelijk traag dan allemaal
Ik wil, net als op computer A, rechtstreeks verbinding kunnen maken met de andere computer door de computers in mijn werkgroep te bekijken en dan dubbel te klikken op de betreffende computer. Nu moet het dus via het aanmaken van een netwerkverbinding op 'Deze Computer > extra > netwerkverbinding maken...'

De wizard thuisnetwerk is reeds uitgevoerd. Kabels en netwerkkaarten werken volgens mij ok, gezien het feit dat ik wel van A naar B kom en dat internet op B ook werkt. Ik hoop dat ik zo voldoende info verschaft heb en dat iemand hier me misschien nog kan helpen. Alvast bedankt :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

sorry dat ik dit topic kick maar ik heb nu bij iemand het zelfde probleem met win xp home en pro pingen gaat wel goed maar ik kon dus eerst wel van de ene pc naar de andere (pro>home) maar niet van home naar pro (wat de bedoeling is).
ik probeer morgen nog iets anders dan weet ik zeker of het een windows probleem is of niet (heel ander protocol met 'speciaal' progje).
firewalls staan uit kabel's zijn in orde (anders kon ik al niet pingen) ip adressen in de zelfde range en zelfde subnetmask.
krijg ook af en toe dat ik niet eens meer op de werkgroep kan komen deze fout :
"Workgroup is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen heb.''

mischien heeft iemand het al onder de hand opgelost/ingeving/ideetje

No signature found

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb wel een idee:

Maak op de XP pro computer de netwerk diskette aan, as said ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 03-06-2004 00:49 . Reden: pro ]

Pagina: 1