Toon posts:

Windows XP FloppyDrive probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zit dus met het probleem dat mijn floppydrive niet meer werkt onder winXP.

Na een nieuwe install van WinXP, heb ik Nero5 met InCd geinstaleerd.Hierna werkte de floppydrive dus ook al niet meer.
InCd heb ik dus verwijderd, en floppydrive werkte weer zoals vanouds.

Hierna ben ik dus mijn windows gaan updaten.Na deze komplete update, heb ik dus weer het probleem dat de drive niet werkt.

Als ik in de verkenner mijn A:drive aanklik, krijg ik de volgende melding:

The disk in drive A is not formatted.
Do you want to format it now?

Als ik dan op yes klik, krijg ik de melding dat hij de discette niet kan formateren.

Ik ben hierop gaan zoeken, en zie dat vele mensen met hetzelfde probleem zitten, maar er is niet echt een oplossing voor te vinden.

Wel heb ik het volgende gevonden, maar daar kom IK niet verder mee.... :?

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;140060

Dus mijn hoop is nu op jullie gevestigd.... _/-\o_

En voordat ik het vergeet, floppydrive werkt gewoon....dus het is geen kabel kwestie of zo iets dergelijks.....het ligt echt aan het os .....maar wat??

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
maar toch klinkt het echt alsof je FDD niet goed is aangesloten ..
miss in bios settings richting je FDD aanpassen ?

Aan je text te lezen werkte het wel voor je die update deed ...
Bios reset ?
uhm pff probeer eens een Ander floppy en niet degene die al "fouten gaf "

[ Voor 40% gewijzigd door Paradox op 27-04-2004 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee een ander floppy of floppy drive is geen optie, ik zit hier met 10 pc,s rond me, op alle pc's werken de floppys , behalve op de pc met de komplete update......de drive zelf werkt ook, immers kan ik met AVG antivirus de flop wel op virus nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen..... O+ 8)7 , het "probleem is bij deze opgelost.

G4E-PARAD0X bracht mij toch aan het twijfelen.Ik heb ondertussen de FDD vervangen voor een nieuwe(3e), en nu werkt de zaak wel!
Ik heb dus 15 FDD's nieuw gekocht(voorraad voor systeembouw), waarvan de eerste 3 dus "toevallig" kapot zijn, ik had nl net voor ik mijn eerste post plaatste al de FDD vervangen voor een nieuwe, naar nu blijkt waren deze dus ook al stuk.
Vandaar dat ik zo zeker was dat het niet aan de FDD kon liggen..... O+ 8)7

Ik was zelf dus net iets te moeilijk aan het zoeken.....gaf Windows update al de schuld. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 11:41 ]