Toon posts:

Migratie van Win98 > Winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik weet dat er best het een en ander al over gevraagd en geplaatst is maar ik wil toch de gouden tip proberen te vinden. :*)
Ik werk in een bedrijf waar alle mensen nog op een windows 98 client werken.
Volgende maand moeten wij overgaan naar windows XP.
Het probleem waar ik tegen aangelopen ben is, omdat wij hier ongeveer 12 verschillende hardware configuraties hebben het 1,2,3 niet zo makkelijk is om dit soepel te laten verlopen doormiddel van bijvoorbeeld een ghost image.

Wat voor ons ideaal zou zijn is een image te maken met alle applicaties zoals office 2003, paintshop, adobe enz. geinstalled, daar vervolgens een image van maken en die image plaatsen op al de clients, en maar minimale aanpassingen hoeven te maken.
ik heb al wat gevogeld met sysprep maar weet niet precies hoe daar mee om te gaan, en dan bedoel ik welke instellingen gebruiken zodat de meeste zaken blijven werken.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel en dat er goede tips voor mij binnenkomen.
per mail mag natuurlijk ook naar F_J_Knip, maar als er goede tips zijn moet iedereen daar van mee kunnen profiteren.

alvast bedankt voor eventuele reacties. _/-\o_

huff

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 27-04-2004 10:19 . Reden: doe maar geen mail, je zegt zelf al waarom ;-) ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met erg verschillende hardware zal ook sysprep je niet echt gaan helpen gok ik.

Howto's & Guides geeft een paar tips: [rml][ XP] Administrative Distribution Point OfficeXP maken[/rml] Heb je geen server om de verschillende apps te distribueren? Lijkt me ook op de langere termijn comfortabeler dan steeds langskomen als je zoveel verschillende hardwaretypes hebt :)

offtopic:
Ik heb je mailadres verwijderd, je gaf zelf al aan dat anderen er anders niets van kunnen leren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Anders check je dit topic: [rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]
Dit gaat over zaken als unattended installs van zowel winXP als office/acrobat/etc etc

Verwijderd

Wat we bij mij stagebedrijf hadden gedaan is het volgende:

Eerst een image maken met alle progjes die jij erop wil hebben.
En evt een map met drivers die je veel nodig kan hebben.

Dan een image maken van deze pc en deze terugzetten op de oude 98 clients.

Dit werkt perfect.

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

mij lijkt toch het beste om een unattended windows xp te maken en van office 2003 een administrive point te maken. de rest van de software ken je in de unattended instalatie gooien

http://unattended.msfn.org
dit is een goede site en paar post terug is een groot topic hierover genoemd

hallo

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 10:03:
Het probleem waar ik tegen aangelopen ben is, omdat wij hier ongeveer 12 verschillende hardware configuraties hebben het 1,2,3 niet zo makkelijk is om dit soepel te laten verlopen doormiddel van bijvoorbeeld een ghost image.
Dat ligt een beetje aan de aantallen van de PC's. Heb je van elke hardware configuratie er bijvoorbeeld 500 staan dan is een ghost wel de moeite ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gaat hier om ongeveer 240 computers, maar als er nieuwe systemen worden besteld dan wijkt de hardware config weer af van systemen die 6 maanden daarvoor gekocht zijn.

ik eens aan de gang met een unattended install, kijken of dit een oplossing is voor ons.

alvast bedankt voor de reacties, nieuwe zijn natuurlijk altijd welkom :)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
vriend van mij die installeerd zn pc iedere maand en heeft daarvoor een .bat'je gemaakt die alle bekende prog's van zn server plukt en installeerd...

sit back and relax, je ziet alles zo installeren!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Pagina: 1