[XP] 2 mappen op 2 schijven samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:16
Ik heb op 2 verschillende schijven eenzelfde map voor foto's. Aangezien 1 schijf te klein is voor alle foto's, moet ik ook een deel op de 2e schijf zetten. Mijn situatie:

Schijf 1
C:\
D:\
E:\ (Hier staat de map foto's op

Schijf 2
f:\ (Hier staat de andere map foto's op)

Is het mogelijk om op een of andere manier deze 2 mappen samen te voegen tot één map? Dat ik deze map kan benaderen als aparte partitie of map. Ik heb al het een en ander gelezen over software raid in windows xp pro. Kan ik dat toepassen met behoud van data? De schijven zijn beide 20 gig, van verschillende fabrikanten.
Ik ben zelf niet zo thuis in RAID of iets dergelijks. Ik heb gezocht op google en op dit forum, maar deze situatie ben ik nog niet tegen gekomen (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). Iemand die mij hiermee kan helpen?
In het kort: Ik wil dus 1 virtuele map of schijf, waarmee ik de 2 mappen foto's tegelijkertijd benader.
Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I-King schreef op 27 april 2004 @ 09:48:
Ik heb al het een en ander gelezen over software raid in windows xp pro. Kan ik dat toepassen met behoud van data?
Nee.
In het kort: Ik wil dus 1 virtuele map of schijf, waarmee ik de 2 mappen foto's tegelijkertijd benader.
Je kunt het beste een JBOD configuratie maken dat één volume van de beide oude partities maakt :) Dat gaat niet zonder verlies van de data op één partitie. Maak dus een partitie leeg, converteer de schijven naar Dynamische schijven en doe een rechtsklik op de bestaande volume en kies 'uitbreiden' en vervolgens selecteer je de lege (oude) partitie.

Voor meer details kun je in de FAQ van dit subforum terecht onder "Basic vs Dynamic disks" en de RAID FAQ.

Of je koopt natuurlijk een (tweedehands) 40/80GB harddisk. Die dingen kosten tegenwoordig toch geen fluit meer.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 27-04-2004 10:26 ]