Dell Optiplex gx260 beeldkaart error

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
halleej..

ik heb hier een deel optiplex gx260 staan en deze geeft heletijd een hardware conflict aan met "SYTEMBOARD extensions for ACPI bios"

dus heb ik nieuwe ati drivers geinstalleerd maar ook dit werkte niet.. ookheb ik nieuwe moederbord drivers geinstalleerd maar tevergeefs hij blijft dit aan geven.

verder heb ik via veilige modus de systemboard extension voor ACPI eruit gegooid maar als je dan opnieuw start installeerd hij hem opnieuw en krijg je dezelfde fout. (disable van de drivers gaat niet)

ook als je hem dan opnieuw opstart in veilige modus dan geeft hij aan dat hij weer niet overweg kan met DMA.

Een optie op de videokaart er een keer uit eruit te halen is geen optie want ik heb ze hier op men stage allemaal vast geboord aan de tafel en deze komen nooit meer los.

heeft er iemand nog wat ideeën

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Kan je in je BIOS ACPI function uitzetten? Of check anders in je bios de power state functies

-

• andreict
2Cool2Rule schreef op 27 april 2004 @ 09:47:
Kan je in je BIOS ACPI function uitzetten? Of check anders in je bios de power state functies
nee uitzetten werkt niet.. iig kan niet kiezen voor UITSCHAKELEN IN HARDWARE PROFIEL... dus verder weet niet een manier om deze uit te zetten.

heb net in de bios de irq gewijzegd naar irq 9 ipv 11 mischien dat dat zou werken maar ook dit werkt niet.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ik bedoelde ook die settings in bios te veranderen, maar ik adviseer je om eens met Dell zelf te bellen, mijn ervaring is dat deze mobo"s soms nog wel ff net iets anders werken, denk aan minder bios settings, andere ATX interface.
Naar mijn weten is de support van Dell goed, denk dat je daar meer succes hebt dan hier op GoT.

-

• andreict
ik zal eens gaan bellen en kijken wat ze me te melden hebben.

nog andere suggesties mag natuurlijk altijd nog :)