[XP] Zipfiles op achtergrond openen uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik weet niet 100% zeker of dit een XP of een WinZip probleem is.

Alle zipfiles in een directory staan bij mij (twee PC's allebei met WinZip) ook bij de directories in het folders window.
Het verveldende is dat die zipfiles op de achtergrond even geopend worden, waarschijnlijk om de inhoud te cachen. Tijdens dit openen kun je dat zipfile niet wissen, en op een langzaam device (bijvoorbeeld een netwerkdrive) met veel files kan dat wel eens even duren.
Ik heb dus al een paar keer gehad dat ik een file niet kon wissen (file is in use) maar na nog een keer proberen ging het wel.
Huh? Ik heb het niet in gebruik? Nee, windows wel. Erg irritant vind ik dat.

Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Ik hoef ze ook niet in het Folder window te zien.
Op Google kan ik zo niks vinden en in Winzip heb ik al een paar opties geprobeerd (shell extentions uitzetten en zo) maar dat helpt ook niet.

Signatures zijn voor boomers.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is een Windows probleem; aangezien Windows de ZIP extensies heeft ingebouwt in hun verkenner. Voor de zekerheid zou je zelf WinZip even kunnen uninstallen. Meer informatie over het uitschakelen is wellicht hierin te vinden:

[google=xp disable zip integration] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat Spider.007 ook al aangeeft - het draaien van:

code:
1
regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll

Zou voldoende moeten zijn - wil je het daarna terugdraaien, kan je dit doen door:

code:
1
 regsvr32 %windir%\system32\zipfldr.dll

uit te voeren :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb het even gedaan en voor het folder window heeft het iig het gewenste effect. Het andere is natuurlijk afwachten, maar het zal dan ook wel goed gaan.

Signatures zijn voor boomers.