Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gistermiddag heb ik mijn Q-teq 300 watt voeding gemeshed.
Eindelijk klaar , ik steek alle kabels in mn mobo etc. zet de voeding aan en er gebeurt niks alleen een hoog piepend geluid. Alle kabels in mn ATX connector zitten goed. Als k de voeding aanzet zonder de ATX in t mobo te steken hoor k dat geluid niet :? . Weet iemand misgien wat hier aan de hand is ? .... Btw ben nieuw hier op t forum ;) .

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers.net :)

Toch maar eens goed alle kabels checken - en de voeding belast nameten.
Zie oa [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] voor pinouts en hoe je de voeding kunt inschakelen zonder mobo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 10:13 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Die hoge piep klinkt als je elco die staat te sproeien, kan komen door een kleine sluiting of een lekstroom, als ik jouw was zou ik alles maar eens dubbel checken

Verwijderd

Topicstarter
De voeding doet t alweer. het mobo loopt, alleen ik heb nog n paar andere probleempjes :? . Als ik de voeding inschakel [ aan de achterkant ] gaat de pc vanzelf aan. Hij loopt gewoon maar k krijg geen beeld. De stekker van t beeldscherm zit natuurlijk aan mn kaartje vast. Kan iemand me verder helpen in dit topic of moet k hier een ander topic voor maken ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 13:32:
De voeding doet t alweer. het mobo loopt, alleen ik heb nog n paar andere probleempjes :? . Als ik de voeding inschakel [ aan de achterkant ] gaat de pc vanzelf aan. Hij loopt gewoon maar k krijg geen beeld. De stekker van t beeldscherm zit natuurlijk aan mn kaartje vast. Kan iemand me verder helpen in dit topic of moet k hier een ander topic voor maken ?
is een heel ander probleem heeft niet meer te maken met je voeding...

Verwijderd

Dat hij vanzelf al aangaat is al foute boel (of je moet power_on after failure in de bios ingeschakeld hebben) - check de spanningen eens of die wel correct zijn?

Aangezien dit probleem pas is gekomen ná het meshen is dat een eerste verdachte nl...

Als je eerdere probleem overigens veroorzaakt was door een verwisselde kabel kan het natuurlijk best zijn dat je door de verwisseling op bepaalde delen van je mobo teveel spanning hebt gezet (door bijv. je 3.3V met de 12V te wisselen etc) waardoor er nu schade is aan je mobo/ram/cpu etc.
Loop even dit topic na: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc toenet al uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet. doet nog steeds t zelfde. In die faq staat dat je iets in de bios moet kijken mar daar kom k dus ook niet in, nog sterker ik krjg geen beeld. zou t mobo de laatste loodjes hebben gelegd ? is een asus a7v8x - x series

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:16:
Ik heb de pc toenet al uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet. doet nog steeds t zelfde. In die faq staat dat je iets in de bios moet kijken mar daar kom k dus ook niet in, nog sterker ik krjg geen beeld. zou t mobo de laatste loodjes hebben gelegd ? is een asus a7v8x - x series
Lees de post van euss nog eens door, daar staat duidelijk dat als je die kabels hebt omgewisseld de boel goed dood kan zijn.

Heb je de kabels omgewisseld? Waarom deed ie het eerst niet en nu wel?

Loop ook eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus op casejunkies een schema uitgeprint over hoe die stekkertjes in de atx connec. moeste kome .. wat blijkt heb k op een of andere manier die stekker op de kop gehad ofzo , zate stekkers er verkeerd in .. en k bleef maar proberen of die t deed. maar wat wel raar was een fan draaide wel heel soms .. dus daarna stekkertjes er weer goed in gezet . atx op t mobo gezet . voeding aan .. huh pc gaat ook al aan :? . dus pc aan maar geen beeld. dus k denk dat t mobo gaar is ... ofniet ?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 19:35
ook ff mijn vraagje met mijn qtec voeding hier....500w ding (550?) euhm.. hij doet het perfect.. tot ik mijn raptor schijf aansluit :) dus voor zover ik me in het bios van me pc kan vermaken is het een prima voeding :p

vroeger deedt tie dit niet, ik deedt hem savonds uit.. en sochtends wou die niet meer aan.. (vloog in de beveiliging ofzo.. stekker eruit.. erin.. en hij deedt weer voor 1,5 sec) koppel ik me hd los (me enigste) dan start de pc gewoon op.. (tot tie booten wil ;))

https://wren.co/join/Devian

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11 11:24
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 15:20:
Ik had dus op casejunkies een schema uitgeprint over hoe die stekkertjes in de atx connec. moeste kome .. wat blijkt heb k op een of andere manier die stekker op de kop gehad ofzo , zate stekkers er verkeerd in .. en k bleef maar proberen of die t deed. maar wat wel raar was een fan draaide wel heel soms .. dus daarna stekkertjes er weer goed in gezet . atx op t mobo gezet . voeding aan .. huh pc gaat ook al aan :? . dus pc aan maar geen beeld. dus k denk dat t mobo gaar is ... ofniet ?
Dat is niet goed

Dit zou kunnen betekenen dat je voltages hebt gewisseld waardoor er iets kappot kan zijn gegaan.

Al eens met een andere videokaart geporbeerd??

Neem aan dat je dit schema hebt gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_1295.jpg

Niet echt onduidelijk lijkt me op het eerste gezicht.

[ Voor 11% gewijzigd door jbcyber op 27-04-2004 16:16 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk ook dat je moederbord gaar is.. heb een paar weken geleden namelijk hetzelfde gedaan :X Ook na het meshen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. om garantie gaan vragen heeft denk k ook geen nut meer he ;).
voor 65 € heb k al een nieuwe dus lijkt me dat een betere oplossing
Pagina: 1