[2000] Pop up naar users bij shut down server*

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:32

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met het volgende :

wij hebben hier op de site een 10 tal servers staan, in een domein dat oa andere sites overkoepeld in gans Europa en Azie.
Nu is het de bedoeling als er een server herstart moet worden ( upgrade ofzo ), dat we de gebruikers bij ons op de site via een of andere manier kunnen laten weten dat de server binnen 5 minuten herstart wordt.
Enige probleem is dat wemin of meer gebonden zijn aan de rechten die in het domein gelden : bv : Net send commando werkt niet, terminal services gaat ook niet.
Wat wel zou gaan is via de computer management console in de administrative tools een send console message te doen, echter is daar 1 probleem in : ik vind geen manier om meerdere PC's in 1x toe te voegen.
Ik druk bij add recipients op add, maar kan steeds maar 1 PC naam toevoegen.
Ik heb al geprobeerd door pc_naam; pc_naam2 of pc_naam, pc_naam2 met verschillende leestekens tussen de pc namen, zoals je bij bv een e-mail meerdere ontvangers zet, maar dit heeft enkel maar als effect dat de pc naam een naam wordt met die leestekens in.

Op zich is het geen probleem om 1 voor 1 de pc namen van onze site erin te zetten, ware het niet dat dat meer dan 600 PC's zijn, dus dan ben je wel ff bezig.
Weet iemand misschien hoe ik wel meerdere PC namen hierin krijg ?
Of een andere makkelijke manier om alle PC's op onze site een boodschap te sturen ?

Alvast bedankt.

-| Hit it i would ! |-

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

Arfman

Drome!

Kun je niet gewoon op de serverconsole intikken:
send "Server is going down for maintenance reasons, it will be back up in 5 minutes" ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou een VBScriptje schrijven. Hoe je de machines die een client sessie hebben met een server enumereert vind je hier en hoe je i.p.v. NET SEND (wat volgens jou geblokkeerd is) toch van de messenger service gebruik kunt maken vind je hier

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

Arfman

Drome!

Jammer dat mijn 'subtiele' hint niet werd begrepen. In de startpost wordt namelijk niet vermeld om wat voor OS het gaat, welke versie het betreft, enzovoort. Je zou denken MS omdat het woordje 'domein' valt, maar domeinen heb je op veel andere systemen ook, al dan niet in een iets andere vorm.

TS: volgende keer dus duidelijk vermelden dat het hier Windows betreft, er zijn namelijk meer server OS-en in de wereld :).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
kan dit niet met het 'shutdown' command? (in cmd shutdown -i voor de GUI)

• Falcon10
  • Laatst online: 19:32

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
het betreft WIn 2K Server en Advanced server servers.

En gewoon via een soort send/shutdown commando gaat niet, want het domein bestaat uit oa PC's uit gans Europa/Azie, en bedoeling is dat enkel de PC's van onze site dan het bericht krijgen dat er een server wordt gereboot.
Dus iets in de aard van dat we ergens in een txt file ofzo, of een of andere DB file ff gewoon een copy/paste van alle PC namen op onze site kunnen invoegen.

-| Hit it i would ! |-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"net send" is vziw gewoon hetzelfde als de Send Message in "Computer Management" - als net send niet gaat, gaat dat laatste ook niet :)

Er van uitgaande dat net send toch werkt (aangezien je vermoedelijk het computer management verhaal getest hebt), zou ik zeggen - denk eens logisch na.

Je wil alle PC's in jouw lokatie (=jouw subnet?) een bericht sturen. Wat is een gemakkelijke manier om alle PC's in jouw subnet op te vragen? Precies - gebruik maken van je DHCP server - kijk eens naar 'dhcpcmd' om je DHCP server leeg te lezen.

Vervolgens kan je met een simpel for loopje alle PC's die aanstaan een berichtje sturen.

Verder - waarom reboot je servers overdag en waarom doe je niet niet na werktijd? :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

elevator schreef op 28 april 2004 @ 07:33:
"net send" is vziw gewoon hetzelfde als de Send Message in "Computer Management" - als net send niet gaat, gaat dat laatste ook niet :)
[...]
Je kunt het gebruik van NET.EXE via een policy blokkeren.
In dat geval werkt een programma (MMC of een VBScriptje) wat de API aanroept nog wel.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mylar
  • Laatst online: 06-05 12:05
Brahiewahiewa schreef op 28 april 2004 @ 12:55:
[...]

In dat geval werkt een programma (MMC of een VBScriptje) wat de API aanroept nog wel.
kun je dan nog wel shares aanmaken enz??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Brahiewahiewa schreef op 28 april 2004 @ 12:55:
Heb je ook gelijk in - maar ik ga daar niet van uit aangezien hij duidelijk zegt dat 'net send' geblokkeerd is - bovendien is het gebruik van 'net use' vrij standaard om drives e.d. te mappen :)
Pagina: 1