Toon posts:

Wie heeft er antwoord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een pII350 met een dfi mainboard. Ik heb een fsb op 100Mhz. Ik heb nu dat ding ge-overclocked op ongeveer 398 Mhz. Dit heb ik gedaan door de multiplier te verhogen in het bios. De compu loopt stabiel maar ik wil nog hoger. Enige nadeel is dat mijn FSB ook mee omhoog gaat. Ik zou graag willen weten wat de consequenties zijn voor mijn geheugen pc100 en videokaart (TNT2) als ik nu hoger ga met de fsb(deze loopt parallel met de multiplier) en of dit ook schadelijk is of eventueel met koeling bestreden kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

MetalStef

gietijzer

Van een P2-350 de multiplier verhogen????

Dat ding kan toch alleen maar harder als je de FSB ophoogt? Een P2 is multiplier-locked.

Dacht ik...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Uh jah =) Je multiplier blijft helemaal hetzelfde dus je bent alleen aan het clocken met je fsb. Multiplier kun je namelijk niet veranderen bij P2's... En zolang je een goede koeling op je processor hebt, zal er niet veel fout gaan. Je cache chips willen waarschijnlijk niet veel hoger dan een fsb van 120 (Met goede koeling) en dat kan je mem/videokaart wel aan denk ik. En anders merk je het vanzelf wel =) Je zult iig niets opblazen zolang je het langzaam opvoert totdat je een vastloper krijgt. dan een stapje terug zetten of beter gaan koelen.
suc6

GreetzZ MaSsiE

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Sommige oudere videokaarten trekken 100MHz AGP snelheid nog wel, maar als je hoger gaat dan moet je zowiezo je AGP multiplier op 2/3 zetten. 100MHz geheugen kan 112MHz wel trekken als je mazzel hebt, maar er zijn ook slechtere types die niet eens stabiel op 100MHz zijn ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
denk inderdaar dat ik de FSB verhoog. Maar heeft dit ook gevolgen voor mijn interne geheugen aangezien die pc100 is?

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel een blowertje voor mijn videokaart gekocht. Heb er mijn handen aan gebrand zowat. Nu lijkt ie mij cool. Zijn er metertjes voor tekoop zoals voor mijn cpu waardoor ik de temperatuur kan zien van mijn grafische kaart.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

iets anders, probeer je naam van de topic altijd over het onderwerp te laten gaan.

niemand weet nu waar de topic over gaat!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik! Bij deze. Dank u voor uw aandacht. ...

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Pagina: 1