[XP] Remote desktop freezed

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik heb sinds kort een VPN verbinding met een bedrijf en eigenlijk heb ik haast alleen maar problemen wanneer ik met remote dekstop connectie probeer te maken met een Terminal server.

Het werkt 10 a 30 sec goed en daarna freezed het scherm en kan ik niets meer uitvoeren. Het gebeurt dan regelmatig dat ik na deze freeze mijn VPN verbinding kwijt ben.

Op GOT heel veel topics over freezen, maar niets in combinatie met Remote Desktop / Terminal Server kunnen vinden. Ook met google kon ik weinig vinden :'(

Terminal server heb ik helaas zelf niet (en het is _vast_ niet gratis te downen en te gebruiken) dus ik kan het helaas niet uitproberen met een andere Terminal Server.

Ik draai windows XP (p4 2.6, 512MB)

iemand enig idee?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even iets meer over je situatie - bijvoorbeeld wat voor VPN product gebruik je, en wat gebeurt er bijvoorbeeld met de VPN als je geen terminal services gebruikt blijft de VPN dan wel staan? (check eens met een ping) ?

Verder - kan je je externe kant van je VPN gateway wel blijven pingen als je uit je Remote Desktop valt? :)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik heb een "normale" VPN verbinding in XP aangemaakt naar de desbetreffende server en daar geen instellingen gewijzigd. Pingen naar de gateway gaat gewoon goed, ook als het scherm vast staat.

Ik heb gehoord van de "overkant" dat de Terminal Server sessie gewoon nog openstaat nadat ik een freeze heb gehad.

Kan het misschien iets met de instellingen van mijn VPN verbinding te maken hebben? (Ben wel een beetje VPN-noob)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen proberen ofdat je Remote Desktop sessie ook disconnect als je de sessie helemaal niet gebruikt :)