Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb waarschijnlijk iets heel stoms gedaan;

Ik ben een computer opnieuw aan het instaleren voor mijn neef. Zijn computer heb ik naast mijn computer gezet, en ik gebruik voor beide pc's maar 1 beeldscherm (tft). Nu zat de tft aangesloten op de computer van mijn neef, trok de kabel er uit, en ik sloot de kabel aan op mijn eigen pc. ZONDER beide pc's uit te zetten. Mijn pc bleef vervolgens hangen. Toen ik mijn computer heb gereset hoorde ik eerst een lange piep, een hele korte stilte, en daarna weer een kort piepje, en mijn tft zegt dat hij geen signaal ontvangt.

Ik zit op dit moment via remote desktop op mijn eigen pc, dus hij start wel door, ik krijg alleen geen beeld. :(

Ik heb zelf geen andere videokaart hier liggen, om even te testen of het ECHT aan mijn videokaart ligt, wat waarschijnlijk wel zou zijn denk ik.... :(

Hebben jullie misschien suggesties, tips? Of denken jullie ook dat mijn videokaartje naar de knoppen is :| zucht....

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 21:45
Bij de afdeling moederborden zijn een paar links m.b.t Bios te vinden. Via deze kun je waarschijnlijk de morsecode van je bios acherhalen die wordt uitgezonden.

Ik hoop het beste voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een vriend even een pci kaartje kunnen lenen, en die doet het wel zonder problemen! Ik weet niet óf het kan, maar kan het niet dat door mijn stomme actie alleen mijn AGP slot kapot is??? Of is dat onmogelijk?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 07:07:
Ik heb via een vriend even een pci kaartje kunnen lenen, en die doet het wel zonder problemen! Ik weet niet óf het kan, maar kan het niet dat door mijn stomme actie alleen mijn AGP slot kapot is??? Of is dat onmogelijk?
Je zal door je actie waarschijnlijk een stroom door je videokaart heb gestuurd. Dit kan idd richting je AGP zijn gegaan, maar dat hoeft niet. Test dat eens met een andere AGP kaart.
Overigens hoeft je videokaart ook niet terminaal kapot te zijn, kan zijn dat het bios van die kaart nu door de war is of dat je videouitgang het niet meer doet. Misschien heb je nog een tweede uitgang die je kan proberen etc.

succes ermee :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Erg vreemd als hierdoor je videokaart is overleden, ik hotplug monitoren al jaren, en de leraren bij mij op school ook allemaal... Gaat altijd goed, zelfs al zijn de pc's ongeaard...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, de videokaart is gelukkig niet kapot, hij werkt in de pc van mijn broertje... Nu zit ik dus met de vraag of mijn AGP slot kapot is.

Iemand wel eens zoiets meegemaakt ofzo gehoord? Ik probeer vanmiddag via via een AGP videokaartje te bemachtigen, en ga dan even testen...:/

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
ik zou je eigen pc eens opstarten zonder je videokaart erin, weer uitzetten, kaart erin hangen, en nog eens proberen....

maar iig succes :)

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 07:26:
Leuk, de videokaart is gelukkig niet kapot, hij werkt in de pc van mijn broertje... Nu zit ik dus met de vraag of mijn AGP slot kapot is.

Iemand wel eens zoiets meegemaakt ofzo gehoord? Ik probeer vanmiddag via via een AGP videokaartje te bemachtigen, en ga dan even testen...:/
Reset het bios van je eigen pc eens, misschien dat dat wat uitmaakt ;)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik vrees dat je inderdaad je AGP-slot door een, dor het eruittrekken van de stekker, te hoog voltage hebt gesloopt.

Ik vrees :X dat het OF een PCI-videokaart gaat worden OF een ander MoBo.

Ik zou btw gaan voor MoBo, gezien het feit dat die minder prijzig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Jk_W op 27-04-2004 09:17 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan het niet zo zijn dat je de kaart er met de stekker er weer op doen scheef in de socket hebt geduwd (en dus eruit)?

Zet alles eens gewoon in elkaar en zorg dat t allemaal goed contact maakt.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op 27 april 2004 @ 09:17:
Ik vrees dat je inderdaad je AGP-slot door een, dor het eruittrekken van de stekker, te hoog voltage hebt gesloopt.

Ik vrees :X dat het OF een PCI-videokaart gaat worden OF een ander MoBo.

Ik zou btw gaan voor MoBo, gezien het feit dat die minder prijzig zijn.
Nadeel is, is dat ik gebruik maak van SATA RAID wat geïntregeerd zit op mijn mobo. Dus ik MOET wel hetzelfde mobo nemen anders ben ik volgens mij al mijn data kwijt! Of heb ik dat verkeerd? Ik denk niet dat ik zomaar een andere raid controller kan kopen en daar de hd's op aan kan sluiten?

Vanmiddag krijg ik een andere AGP videokaart, hoop dat t werkt... :(

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

its_me schreef op 27 april 2004 @ 09:39:
Kan het niet zo zijn dat je de kaart er met de stekker er weer op doen scheef in de socket hebt geduwd (en dus eruit)?

Zet alles eens gewoon in elkaar en zorg dat t allemaal goed contact maakt.
Steek je videokaart eens terug in z'n agp-slot, regelmatig steken kaarten half in, dan werken ze niet goed. Als je hard aan de stekker trekt of hard induwt, kan je kaart een beetje uit de slot getrokken worden.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 27-04-2004 12:24 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:17:
[...]
Nadeel is, is dat ik gebruik maak van SATA RAID wat geïntregeerd zit op mijn mobo. Dus ik MOET wel hetzelfde mobo nemen anders ben ik volgens mij al mijn data kwijt! Of heb ik dat verkeerd? Ik denk niet dat ik zomaar een andere raid controller kan kopen en daar de hd's op aan kan sluiten?

Vanmiddag krijg ik een andere AGP videokaart, hoop dat t werkt... :(
offtopic:
Kijk eens naar de RAID faq in OM, daar staat in dat als je op een zelfde merk/type controller je raid config aansluit dat dan je data bewaard blijft ;)
maar aangezien je met een pci kaart nog wel in je mobo kan, is het natuurlijk ook gewoon mogelijk om met een grote schijf een backup te maken van je raid config ;)

Pagina: 1