Een goed ingestelde SBLive is een prima bron voor dat speakersetje. Het zal niet de beperkende factor zijn. Let er op dat de resampling in het driver scherm op 'best' staat.
Voor het setje van Venxir zou het wel kunnen gaan uitmaken.
Dit wil niet zeggen dat de Audigy2 niet stukken beter is dan de SBLive. Ik bedoel alleen dat je beter eerst speakers kan upgraden. Het dogma 'garbage in, garbage out' (waarmee men dan concludeert dat je CD-speler twee keer de prijs van je versterker moet hebben) klinkt lekker, maar is niet perse waar...
Vooruitlopend op reacties van anderen: men gaat beslist zeggen dat je voor muziek beter Terratec of M-audio kan hebben dan een Audigy2 - dat is gezien allerlei kwaliteitsmetingen een mythe (zie
www.digit-life.com voor tests). Ook dat een SBLive echt bagger is, is overdreven: voor dat geld is er weinig beter.
Ik heb zelf overigens wel een Terratec gekocht, onder meer omdat ik perse een 44kHz DAC wilde (Creative kaarten resamplen naar 48kHz). In de praktijk hoor je daar weinig verschil door.
Creative heeft gewoon last van een slecht imago. De werkelijkheid is dat ze nogal lompe drivers (veel geheugengebruik) leveren, maar qua geluidskwaliteit aardig met de concurrentie meekomen. En in game-land zetten ze uiteraard de standaard.