Toon posts:

[i865PE]Vastlopers na install Intel inf drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik heb het volgende probleem :

Heb net een clean install xp (sp1) gedaan en de intel drivers geinstalleerd,reboot ati 4.4 (ook al met de omega drivers) en nog kan ik windows niet in op de normale draaien. ("de monitor" laat windows laden zien en springt daarna op stand by terwijl de pc nog aan staat.) die hangt een tijdje en herstart. Als ik `m in laatst werkende config zet en de log lees dan is er een vage fout in de ati.dll (in iedergeval dat is wat ik er uit opmaak, alsof de driver niet geladen kan worden, maar ik heb `m meerdere malen geinstalleerd met de juiste reboots)

Met de standaard xp .inf heb ik het probleem niet als ik ati 3.6 draai. Maar dan kan ik niet verder dan ati 3.6. Als ik de intel inf installleer dan beginnen de problemen eigenlijk al. Heeft er iemand een idee?

Mijn specs:

Asus p4p800 82865Pe
Sapphire 9800 Pro 128MB
1024MB
2.8 HTT
160Gb Hd
Monitor : benq fp767

Add ON:
Intel drivers
dx 9 a en b geprobeerd
fp767 kleurenschema + driver ook geinstalleerd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 23:58 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mm, okay, je hebt hopelijk toch eerst Directx9 ge-installeerd he... en ALLE moederbord/monitor drivers.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Jep alle drivers.. ik neem niet aan dat een bios update noodzakelijk is :?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zou niet moeten.... P4P800 is al up to date.

mmm, heb je na het installeren van de Intel Moederbord drivers GELIJK herstart??? Want bij zo iets als moederbord drivers is het belangrijk gelijk te herstarten na het installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, heb het net ( 1 minuut geleden) wederom geprobeerd maar weer hetzelfde. Ik herstart na elke driver dus dat zou het probleem niet moeten zijn toch?

de volgorde

windows xp sp1

intel driver voor 865PE----start nog op (muis loopt wel vast bij het einde van de install intel inf) systeem loopt nog)

Direct X----start gewoon op

4.4 (zwart scherm...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
fouten rapport in minidump is ook niets zeggend....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 00:40 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 00:37:
fouten rapport in minidump is ook niets zeggend....
Mmm, check eens de conditie van de harde schijf... misschien is je harde schijf stervende ( heb net 3 weken gezeik gehad tot ik zondag-middag een van de schijven eruit haalde...en voila..problemen weg )

Ik vraag me af WAAR het fout gaat...echt gewoon nadat je de ati drivers ge-installeerd hebt?

Verwijderd

Dit soort geintjes ben ik tegengekomen als ik een ATI(meestal een 9600XT) kaart in de BIOS geforceerd had op AGP 4x vanwege problemen met AGP 8x.
Intel INF setup liep compleet vast, en windows bleef hangen met opstarten met rare kleurtjes, als de BIOS veranderd werd naar AGP 8x was er niks aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
Aan de harde schijven ligt het niet (beide geven aan perfect te zijn als ik onder ati 3.6 draai.) Heb ondertussen ook de bios naar 1016 geflashed maar dit lostte helaas niks op.

In de bios is er geen optie om de agp op 8x te zetten. (Of ik moet echt 100 keer met mijn neus hebben zitten kijken inpl.v.... :+ )

Ik ben vanochtend weer ermee verder gegaan en eigenlijk beginnen de problemen al na het installeren van de intel .inf

Dus

Installatie

-XP
-dx9
-intel inf
-ati 3.6 !!! Geeft ook fouten (het beeld loopt doorelkaar in 3d omgeving) als ik de intel inf niet installeer (dus xp`s eigen inf ) dan werkt alles wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 10:57 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus de problemen liggen bij de Intel Drivers..... of een instelling in de bios!

Verwijderd

Topicstarter
Als het de intel drivers zijn:

Heb de drivers van de asus cd en de drivers van de intel site geprobeerd, maar ik ga is de oudste proberen.

Bios instellingen -->

Graphic adaptor priority: agp/pci
Graphics aperture size : 128 (heb ookal 4,8,16,32,64,256 geprobeerd)
Spread spectrum: Enabled
ICH Delayed transaction: Enabled

Mps Revision: 1.4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat wel werkt is

-xp
-dx
-ati 4.4
(geen agp)

dus het ligt aan de intel drivers maar wat kan ik eraan doen???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien je net een nieuwe topic in PMG geopend heb (wat niet de bedoeling is :o ) en dit ondertussen ook over mobo(driver) gaat, move ik dit even.

Move VB -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:04:
Bios instellingen -->

Spread spectrum: Enabled
Ik zou die Spread Spectrum eens op disabled zetten. Kom het nogal eens tegen dat die opties soms nogal eens vervelend kan zijn voor de stabiliteit van een bord.
Kan in ieder geval geen kwaad om het eens te proberen.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Spread spectrum was helaas niet het probleem.
Heb meteen alle andere dingen die ook maar te maken hebben met de chipset ook om en om uit gezet (dus alle mogelijkheden...waren er veel) mocht niet baten

(om te kijken of het niet aan m`n video kaart ligt die ff in een ander sys gezet..maar daarop werkt het oke... :(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik heb ook een radeon en een p4p800
maar nergens problemen mee :s

Verwijderd

Topicstarter
Ja...en? Zou je me dan je bios instellingen kunnen geven of een link naar de inf update die jij hebt gedaan? Met ati 3.6 draait m`n sys ookwel...maar dan mis ik gewoonweg een boel, en dat is zonde.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik heb alles standaard staan.
enige wat ik anders heb is V geheugen 2.85
V agp 1.6
en MAM aan en Turbo

meer niet

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, het balkje bij windows starten) gaf door de turno mode in te schakelen wel de juiste kleur (geen vreemde kleuren) helaas komt ie niet veel verder. Iniedergeval bedankt!!

Verwijderd

Het is maar een idee, heb je 2 reepjes van 512mb voor je geheugen ( voor dual channel ) of heb je 1 x 1024mb? Misschien is er iets mis met je geheugen?

Als je er 2 hebt zou je ze even apart kunnen proberen en anders misschien een reepje van iemand lenen als dat mogelijk is.

Verwijderd

En als je alles nou eens op standaard en automatic zou zetten? Of heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is oke (werk t goed met de 3.6 driver en als ik het dan test is er ook geen fout) de standaard & auto functies waren bijna het eerste wat ik heb geprobeerd... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu achter dat wanneer ik geen ATI drivers installeer (dus clean install en vervolgens de Intel .inf ) de pc gewoon goed loopt. Nu krijg ik alleen de ati driver niet geinstalleerd (Hetzelfde probleem als vorige zei het dat de volgorde domweg is omgedraaid.....) :+

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:27 ]

Pagina: 1