We hebben onlangs kabelinternet aangeschaft van @home, en willen de verbinding delen met meedere bewoners. hiervoor hebben we een q-tec router gekocht. Na het volgen van de handleiding van de router krijgen we echter nog steeds geen verbinding. Zonder de router werkt het wel! We hebben alle verbindingen automatisch laten detecteren en hebben de router ingesteld op DHCP en het MAC adress gekopieerd. Weet iemand waar dit aan ligt?
heb je je cc nummer goed ingevuld in de router? Dat is iets waar @home naar kijkt, in ieder geval in de regio Groningen.
Moses
• Welke router is het van Q-tec?
• Werkt het wel als je een statisch ip gebruikt?
• CC-nummer inderdaad.. invullen bij Host-name
(Tenminste, bij mijn Q-tec router
, kan bij jou iets anders heten)
• Kan je de verschillende pc's binnen het netwerk wel zien en pingen?
• Werkt het wel als je een statisch ip gebruikt?
• CC-nummer inderdaad.. invullen bij Host-name
(Tenminste, bij mijn Q-tec router
• Kan je de verschillende pc's binnen het netwerk wel zien en pingen?
[ Voor 15% gewijzigd door Laurenz op 26-04-2004 23:45 ]
Leave only footprints, take only memories
misschien stomme vraag, maar wat is een cc, waar vind ik deze en waar vul je dat in? Het is een 790rh. Welk adres kun je invullen als statisch ip?
Verwijderd
CC123456-A nummer kan ook bij jouw CP123456-A zijn... Dat staat in de brief die je hebt gekregen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:29 ]
Met cc nummer wordt de hostname die je van @home toegewezen krijgt bedoeld.
Bijvoorbeeld CPxxxxx-a (essent, voormalig palet-gebied) of CCxxxxx-a (voormalig castel-gebied)
Voor de x'en wel even jouw nummer invullen natuurlijk.
Het is de computernaam van het systeem waarmee het zonder router wel werkt.
Deze hostname gebruikt @home voor verificatie op de DHCP-server..
Bijvoorbeeld CPxxxxx-a (essent, voormalig palet-gebied) of CCxxxxx-a (voormalig castel-gebied)
Voor de x'en wel even jouw nummer invullen natuurlijk.
Deze hostname gebruikt @home voor verificatie op de DHCP-server..
[ Voor 28% gewijzigd door Zap op 27-04-2004 13:31 ]
#
Als ik de handleiding bekijk (http://www.qtec.info/products/pgroup.htm?mpg=INETROUTERS), is de web-interface vrijwel gelijk aan die van Sweex, en sommige Sweex routers werken niet goed met @home...
die krijgen wel verbinding, maar deze kan idd wegvallen.Canard schreef op 27 april 2004 @ 13:34:
Als ik de handleiding bekijk (http://www.qtec.info/products/pgroup.htm?mpg=INETROUTERS), is de web-interface vrijwel gelijk aan die van Sweex, en sommige Sweex routers werken niet goed met @home...
zoals het er nu staat krijgt de ts helemaal geen verbinding.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Pagina: 1