'k Wou bijna zeggen gebruik het search knopje eens maar dat werkt dus niet...
Een goeie scsi kaart voor branden is de aha 2904, verder kan je de ncr810 gebruiken en er zijn hier ook veel mensen die een of ander tekram kaartje gebruiken.
Een goeie scsi kaart voor branden is de aha 2904, verder kan je de ncr810 gebruiken en er zijn hier ook veel mensen die een of ander tekram kaartje gebruiken.
Waarom ?
Adaptec is nou eenmaal een goede fabrikant van SCSI kaartjes.
Daarnaast wordt de Adaptec kaart tegenwoordig als standaard gezien en door bijna iedere software leverancier ondersteund.
Adaptec is nou eenmaal een goede fabrikant van SCSI kaartjes.
Daarnaast wordt de Adaptec kaart tegenwoordig als standaard gezien en door bijna iedere software leverancier ondersteund.
Verwijderd
Als je een ASUS moederbord hebt, dan zou je het beste een ASUS SC200 / SC875 scsi kaart kunnen pakken! deze werken nl. samen met je mainboard en die van mij is super snel en er is in principe nog nooit een mislukt! kosten:
ASUS SC200 SCSI-2 Ultra Fl. 175,-
bij future systems (www.futuresystems.nl)
of via mic's 3dzone (www.m3dzone.com)
ASUS SC200 SCSI-2 Ultra Fl. 175,-
bij future systems (www.futuresystems.nl)
of via mic's 3dzone (www.m3dzone.com)
euhm ik heb zo'n ncr810 voor 100 piekies gekocht bij mycom en die werkt ook samen met mijn p5a moederbord
echt verschil merk ik niet
alleen dat het langer duurt met opstarten omdat ie de hele scsi keten controleert
ach ja het ziet er wel leuk uit je dvd en writer eerder zien als je hd bij het opstarten
echt verschil merk ik niet
alleen dat het langer duurt met opstarten omdat ie de hele scsi keten controleert
ach ja het ziet er wel leuk uit je dvd en writer eerder zien als je hd bij het opstarten
.
initio komt sneller uit tests dan adaptec en is betaalbaar! Misschien is dat wat?
Ik heb nog een symbios voor je liggen. Voor 50piek is ie van jou.
ik heb een initio ultra kaartje in m'n pc hangen. Met yamaha 6416 writer en plex40. Echt een perfecte combinatie. (ach..andere dingen doen het vast ook goed..maar ik heb in ieder geval geen problemen)
ik was een tijd geleden dus ook op zoek naar een scsi kaartje. Vroeg wat in newsgroups en daar was een gozer die vertelde me dat de engineers van adaptec niet tevreden waren met het spul dat ze daar moesten maken (te weinig tijd om het goed af te maken enzo..) en die begonnen een eigen bedrijf==> initio.
ik heb dit kaartje gevonden bij www.abgcomputers.nl . 125 gulden was ik geloof ik. Gelijk volgende dag in huis en hij werkt gewoon perfect. Drivers voor verschillende besturingssystemen (ook linux) dus dat is mooi. Deze kan ik je wel aanraden dus!
ik was een tijd geleden dus ook op zoek naar een scsi kaartje. Vroeg wat in newsgroups en daar was een gozer die vertelde me dat de engineers van adaptec niet tevreden waren met het spul dat ze daar moesten maken (te weinig tijd om het goed af te maken enzo..) en die begonnen een eigen bedrijf==> initio.
ik heb dit kaartje gevonden bij www.abgcomputers.nl . 125 gulden was ik geloof ik. Gelijk volgende dag in huis en hij werkt gewoon perfect. Drivers voor verschillende besturingssystemen (ook linux) dus dat is mooi. Deze kan ik je wel aanraden dus!
Morgoth: www.hardewarenforum.net , maar ik snap je beweegredenen... 
Verder heb ik een tecram 315u voor 94 piek bij computeland in utrecht gehaald, voor mijn teac56s (6speed is die) en een 40x plextor die ik voor 100 piek over heb genomen van iemand. Het werkt tot nu toe perfect moet ik zeggen. Volgens mij is het verschil tusssen adaptec en bijv tekram dat adaptec adaptec heet en tekram niet. Het maakt geen reet uit volgens mij, alleen adaptec is bekender...
Verder heb ik een tecram 315u voor 94 piek bij computeland in utrecht gehaald, voor mijn teac56s (6speed is die) en een 40x plextor die ik voor 100 piek over heb genomen van iemand. Het werkt tot nu toe perfect moet ik zeggen. Volgens mij is het verschil tusssen adaptec en bijv tekram dat adaptec adaptec heet en tekram niet. Het maakt geen reet uit volgens mij, alleen adaptec is bekender...
daar werk ik ja
de gamma
de echte doet ut zelver ken niet zonder de gamma he
de gamma
de echte doet ut zelver ken niet zonder de gamma he
.
Pagina: 1