Toon posts:

Externe HDD in ConStar enclosure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatstleden kocht ik een WD800JB 80 gig en een external combo enclosure van ConStar. de hd erin steken koste natuurlijk geen moeite, en ik hoopte van de installatie hetzelfde.
na de USB erin geplugged te hebben, het gebruikelijke geluidje en ballonnetjes, usb apparaat voor massa opslag gevonden... blablabla
uiteindelijk werd ik meegedeeld dat het apparaat klaar was voor gebruik.
eerst ging ik naar deze computer, maar ik zag ze hier niet, nou ja, dacht ik, vergeten te formateren, dus deze computer, rechtermuisklik, beheren...
en dan schijfbeheer. tot mijn grootste verbazing merkte ik dat hier ook geen spoor van mijn nieuwe schijf was, maar als ik C: eigenschappen klik en dan tabblad hardware, zie ik ze dan wel staan!!!!

hopelijk weet iemand een oplossing, want ik weet het niet meer... :'(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schijf is dus nieuw. Ik weet niet of je op een USB-schijf een FDISK kunt uitvoeren....maar zou me niks verbazen als dat niet mogelijk is. herkennen, laat staan formatteren zonder FDISK gebruikt te hebben wordt wat lastig...je PC kan dan niet eens een bestandsysteem vinden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
mja, begrijp het niet zo goed, wat zou je voorstellen?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Gewoon Partition Magic gebruiken.
Niet de Dos versie maar de Windows versie, zo heb ik die zelfde schijf werkend gekregen.
Het werkt helemaal perfect :)

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 20:29
haha kerl je moet ff partition magic of iets dergelijks gebruiken. die ziet de ruimte wel en dan kan je formateren en dan voila...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 12:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 23:42:
mja, begrijp het niet zo goed, wat zou je voorstellen?
Schijf even los aan je pc hangen, dus gewoon aan een ide poort..dan configureren en opnieuw via je usb case proberen te benaderen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 20:29
Gutteguttegut schreef op 26 april 2004 @ 23:45:
[...]
Schijf even los aan je pc hangen, dus gewoon aan een ide poort..dan configureren en opnieuw via je usb case proberen te benaderen.
zoo werkt hij ook niet.. je moet persee een ext prog gebruiken of fdisk.

Verwijderd

Topicstarter
@ Schijf even los aan je pc hangen, dus gewoon aan een ide poort..dan configureren en opnieuw via je usb case proberen te benaderen.

mja is Laptop :D

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 12:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kaizah schreef op 26 april 2004 @ 23:46:
[...]
zoo werkt hij ook niet.. je moet persee een ext prog gebruiken of fdisk.
Oooh..is dat altjd zo? En waarom dan?
Tja..dat staat niet in je topic start.... :/

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je niet meer de vervelende wijsneus uithangen? Dank je.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik kan in mijn usb2 behuizing met Maxtor schijf ( met gratis kuren :P ) gewoon via de windows smaak van Fdisk in XP en 2000 gewoon partioneren en formatteren :)

maar nou moet ik wel ff toegeven dat mn Maxtor schijf die er in zit NIET nieuw is.. :-)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
mja, kheb nu en ander probleem, heb partition magic gedownd.
maar als ik opstart met externe aangesloten: fatal error, partition table is bad, maar wanneer ik ze afleg werkt het programma.......:'(

Verwijderd

Topicstarter
HELP
ook in mn bios zie ik bij boot sequence een external usb storage device staan...
einde raad/.....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?
Pagina: 1