Toon posts:

Netshield scant email niet met Novell Netmail 3.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pasgeleden heb ik een NetWare server geinstalleerd: (In onderstaande volgorde)

-NetWare 5.1 (Support Pack 7)
-Netmail 3.10G Update
-Netmail 3.10 (Not overwrite newer files)
-McAfee Netshield 4.61
-SMTP agent geconfigureerd
-De Antivirus agent van Netmail ingesteld op McAfee en de paternfile gezet op
directory SYS:/MCAFEE/NETSHLD/

Echter wil Netshield niet de inkomende en de uitgaande SMTP mail scannen. Dit heb ik getest met een Eicar Test virus. (http://www.norman.com/Virus/Antivirus_testfile/nl)

Heeft iemand enig ervaring met dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
:? :? Ik wist niet dat Novell NetWare bij Microsoft Word in het rijtje thuis hoorde????? Zo Post natuurlijk nooit iemand een ervaring of antwoord !! :(
En Netshield is een Server virusscanner i.c.m. bepaalde Serverapplicaties, en deze horen al helemaal niet thuis hier !!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

opzich gaat de vraag over Netshield dus Software Algemeen maar daarnaast.....
Beheer je dit met Epo (is wel profi software) of hoe staan je instellingen op de netshield qua scanmethode?
Heb je wel de current dat en engine files?
(heet btw Dat ipv patern (trend micro);))
Opzich is netshield geen mailgateway product als Groupshield maar dat terzijde.
http://www.networkassocia...fileserver/ns_netware.htm
maar je kan de eicar openen zonder dat netshield ingrijpt?

[ Voor 36% gewijzigd door vliegjong op 27-04-2004 17:32 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reply,

Ik heb de Netshield alleen geinstalleerd omdt NetMail deze ondersteund, die server wordt verder niet gebruikt als fileserver. Maar als ik per email die Eicar test virus stuur (Link staat bovenaan) Dan houdt Netshield deze niet tegen, kortom hij scand dus de emails niet. Terwijl zoals ik boven beschreven had, de emails keurig netjes door Netshield gescand zouden moeten worden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je netshield zo ingesteld dat ie alle files scant en niet alleen de bekende exenties :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 27 april 2004 @ 22:24:
heb je netshield zo ingesteld dat ie alle files scant en niet alleen de bekende exenties :?
Ik ben erachter! De file: SCAN.DAT was locked, kwam ik achter in Monitor. Nu doet ie het prima! Alleen in het begin een paar keer Abend gehad met McAfee. Maar is nu ook over. Dit simpele mailsysteem van Novell is iig wel veel sneller dan Exchange zo te hebben getest.
Pagina: 1