Ik ga volgende schooljaar studeren en hoop op een eigen kamer. Hierdoor ben ik eindelijk toe aan een eigen pc-tje. Omdat ik nog weleens snachts download moet deze fluisterstil zijn, maar ik wil hem niet wegstoppen. Ik speel veel films af en mag ook af en toe van een spelletje genieten. Ik ben tot de volgende configuratie gekomen:
asus a7n6x-E deluxe mobo
2x DDR SDRAM 256 mb pc3200 Twinmos geheugen
Zalman zm400B-APS 400 watt voeding
seagate barracuda 7200.7 120 gb SATA harddisk
NEC dv-5800C DVD
NEC nd-2500 DVD-rw
AMD athlon xp3000+ cpu
Sapphire 9800 pro 128 mb
Koeling: zalman cnps7000A-Alcu CPU cooler
Arctic VGA silencer VGA cooler
Kast: 3r System Air case met ev. geluidsdempende matten.
Al dit moois zou (via de pricewatch) zo ongeveer 1050 moeten kosten excl monitor (welke ik later nog ga uitzoeken). Omdat ik zelf nog nooit een computer heb gebouwt had ik een aantal vraagjes over dit systeem:
Ik hoorde dat dit mobo nogal kieskeurig is wat geheugen betreft, hoe gaat dit mobo met dit geheugen om (ervaringen)? Kan ik beter een bekender merk kopen? Is deze voeding voldoende? kan ik eventueel een minder nemen (300 w) en zit er bij deze voeding voldoende aansluitingen bij (voor sata enz.) De hardeschijf: is het misshcien beter om 1x een WD raptor te nemen als opstart schijf en een een goedkope 60 gb schijf non-sata erbij of levert dit teveel geluidsproductie op?
Levert de 512 mb werkgeheugen een bottleneck op? Is deze cpu goed of is een 2800+ barton beter? Zal ik geluidsdempende matten nemen? Wat zou jij veranderen met het oog op geluidsstilte en/of prestatie?
asus a7n6x-E deluxe mobo
2x DDR SDRAM 256 mb pc3200 Twinmos geheugen
Zalman zm400B-APS 400 watt voeding
seagate barracuda 7200.7 120 gb SATA harddisk
NEC dv-5800C DVD
NEC nd-2500 DVD-rw
AMD athlon xp3000+ cpu
Sapphire 9800 pro 128 mb
Koeling: zalman cnps7000A-Alcu CPU cooler
Arctic VGA silencer VGA cooler
Kast: 3r System Air case met ev. geluidsdempende matten.
Al dit moois zou (via de pricewatch) zo ongeveer 1050 moeten kosten excl monitor (welke ik later nog ga uitzoeken). Omdat ik zelf nog nooit een computer heb gebouwt had ik een aantal vraagjes over dit systeem:
Ik hoorde dat dit mobo nogal kieskeurig is wat geheugen betreft, hoe gaat dit mobo met dit geheugen om (ervaringen)? Kan ik beter een bekender merk kopen? Is deze voeding voldoende? kan ik eventueel een minder nemen (300 w) en zit er bij deze voeding voldoende aansluitingen bij (voor sata enz.) De hardeschijf: is het misshcien beter om 1x een WD raptor te nemen als opstart schijf en een een goedkope 60 gb schijf non-sata erbij of levert dit teveel geluidsproductie op?
Levert de 512 mb werkgeheugen een bottleneck op? Is deze cpu goed of is een 2800+ barton beter? Zal ik geluidsdempende matten nemen? Wat zou jij veranderen met het oog op geluidsstilte en/of prestatie?
[ Voor 3% gewijzigd door ppleeuw op 26-04-2004 23:13 ]