Toon posts:

Upgrade-set AMD64+

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer een dag lang te zijn verdwaald op sites als TomsHardware, HardOCP, AnandTech enzo, zie ik op dit moment door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik een opinie van jullie horen (zonder elkaar onderling te flamen) over een upgrade voor mijn systeem.

Wat weet ik al?:
- de nForce3-250 set zorgt voor hogere prestaties i.c.m. een FX5-kaart?
- Socket 754 is, financieel gezien, een betere zet ivm geheugen?
- Geheugen-prestatie (DDR, Non-ECC) is beter op socket 754?

Wat wil ik nou graag?:
Op redelijk korte termijn (tussen nu en half juni) een AMD64+ kopen, samen met nieuwe geheugen, een nieuw moederbord en een nieuwe OS-schijf. De hele zwik zal op Windows XP gaan lopen en voornamelijk worden gebruikt voor games en enkele keren per jaar voor video-bewerking.

Wat heb ik op het oog?:
2x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
AMD Athlon 64 3400+ (2,2GHz, 1MB, Boxed)
MSI K8N NEO Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Western Digital 36GB (Raptor WD360GD, 10.000rpm, 8MB, SATA)

Ik heb nog liggen, als extra onderdelen, een Seagate 7200.7 160Gb SATA-schijf, een Plextor PX-708A en een Gainward FX5600-kaart.

Dus, brandt los, alsjeblieft. Geef me advies, corrigeer eventueel foute uitspraken van me (wat weet ik al??) of zijn er nog andere dingen die ik vergeten ben te vermelden of moet weten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij heb je het al aardig voor elkaar om een ziek snel systeem in elkaar te flansen. Mijn voorkeur zou eerder uitgaan voor een SiS chipset (zowel snelle FSB als hypertransport), maar muv de Asrock K8S8X is niets daarmee te vinden. Maar goed, verder is dit een 'Hoe is dit systeem?' vraag, en als je de Policy leest zie je dat die in beginsel niet de bedoeling zijn.

Kortom, ik denk dat het goed meevalt met die bomen en bos en dat je gewoon zo door kunt gaan. Ik zou iig :9~ doen van wat je hier neerzet :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.