Ik ondervind véél problemen met het tekenen van eigen JPanel.
Sitatie:
hoofdklasse extends JFrame
--> heeft myJPanel
concreet:
in constructor van hoofdklasse:
in de MapFrontend :
probleem: hij tekent niet, alleen wanneer ik de frame resize, tekent hij alleen TIJDENS het resizen. Wanneer ik loslaat >> weg.
opmerking: paintChildren en painBorders heb ik geimplementeerd als leeg.
Ook wanneer mijn hoofdklasse opstart wordt er NIETS getekend, (andere Jpanels ook niet). Alleen wanneer ik voor de eerste keer resize pas. Daarna blijft het staan, behalve mijn MapFrontend dus.
Sitatie:
hoofdklasse extends JFrame
--> heeft myJPanel
concreet:
in constructor van hoofdklasse:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| //pnlMapFrontend = klasse die overerft van JPanel pnlMapFrontend.setMap(new MapLoader().loadMap("maps/map1.xml")); pnlMapFrontend.setPreferredSize(new Dimension(500, 1000)); pnlMapFrontend.setVisible(true); pnlMapFrontend.setEnabled(true); pnlMapFrontend.revalidate(); c.add(pnlMapFrontend, BorderLayout.CENTER); |
in de MapFrontend :
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| protected void paintComponent(Graphics g) { System.out.println("paint components"); drawLayers(); drawLines(); } |
probleem: hij tekent niet, alleen wanneer ik de frame resize, tekent hij alleen TIJDENS het resizen. Wanneer ik loslaat >> weg.
opmerking: paintChildren en painBorders heb ik geimplementeerd als leeg.
Ook wanneer mijn hoofdklasse opstart wordt er NIETS getekend, (andere Jpanels ook niet). Alleen wanneer ik voor de eerste keer resize pas. Daarna blijft het staan, behalve mijn MapFrontend dus.