[w2k3] Dualboot met windows 98

Pagina: 1
Acties:

• Yoran
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 00:26
IK heb twee hardeschijven. Op de ene staat windows 2003 geinstalleerd, op de andere Windows 98SE. De windows 2003 schijf is ook de masterschijf.
Nu zou ik graag dualbooten, het probleem is echter dat wanneer ik boot.ini aanpas, of een bootmanager, zoals Boot-US gebruik, deze beiden netjes zeggen dat Windows 98SE ook aanwezig is op de tweede schijf. Echter wanneer deze optie geselecteerd wordt gebeurt er niks. Ik heb zelfs geprobeerd windows 98 bootsector ook op de Windows 2003 schijf te zetten, heeft niet mogen baten.
Ik dacht dat het misschien te maken zou hebben met het feit dat Windows 98 tijdens installatie de enige schijf in het systeem was.
Heeft iemand een tip? Behalve herinstalleren?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Begrijp ik hieruit dat je Win98 eerst op je master disk hebt geinstalleerd, daarna die schijf slave hebt gemaakt en op een nieuwe master win2k3 hebt geinstalleerd :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Yoran
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 00:26
Ja dat is inderdaad ongeveer het verhaal :)
M'n Pa wilde graag een windows 98 installatie voor grand prix 2

Verwijderd

Dat gaat niet werken zoals je het nu hebt

het is de bedoeling dat je master en slave als eerste goed zet en dan je windows 98 installeert. Vervolgens prop je win2k3 erin en die installeer je ERNAAST.... dan is de boot.ini wel juist en dan zal het wel werken... Nu niet !!

succes