Toon posts:

[ME] Loopt vast op bijwerken Database stuurprogrammagegeven*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej hallo
Mijn vriendin heeft thuis een (verrotte) pc zonder brander. Toen zei een cd moest branden die op haar pc stond, heb ik een brandertje meegenomen en in de pc gemonteerd. (en ja prim/master/slave stond goed :) )
Toen ik de pc opstartte bleef hij hangen op " database met nieuwe stuurprogramma gegevens bijwerken". Met hieronder een balk die constant op 0% bleef staan, dus niets deed.
De pc is 700 mhz, 64 mb ram, 4 mb vidkaart.
Toen ik laasts mijn mp3 speler in de pc probeerde te doen (usb poort) deed deze het zelfde. Weer het (bevriezende) scherm met database nieuwe stuurprogramma gegevens bijwerken. Wat is er aan de hand?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm.. dat klinkt wel raar ja; wat heb je zelf al geprobeerd? Memtesten; heb je je hardware er stuk voor stuk uitgehad?

[ME] database stuurprogrammagegevens:( rom/rw > [ME] Loopt vast op bijwerken Database stuurprogrammagegevens *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de hardware er niet allemaal uit gehad, en memtest ook niet gedaan. Heb ik nog geen tijd voor gehad. Toen ik de cdrom speler er weer in deed, deed hij het meteen weer. Terwijl de pc wel aan is geweest met de brander erin 8)7
Toen gaf hij ook niet de balk met stuurprogramma gegevens bijwerken. (logisch, maar ik had verwacht dat hij ook nu moeilijk ging doen)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik het goed heb gebruikt WindowsME in C:\Windows\Inf\ een 'gecompilede' versie van z'n .INF files en een niet ge-compilede versie.

Als je wil zou je eens kunnen proberen de gecompilede versie hiervan te verwijderen (moet je even zoeken hoe die precies heet) en het dan nogmaals te proberen - doe dit uiteraard pas nadat je een goede backup genomen hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe weet ik wat de gecompileerde versie is en welke niet.
Dan moet ik zeker de file in kladblok openen?

Verwijderd

elevator schreef op 26 april 2004 @ 22:16:
...... - doe dit uiteraard pas nadat je een goede backup genomen hebt ;)
Oftwel, ME, dus waarschijnlijk 8Gb disk of zo, eruithalen in je eigen systeem met 200Gb bij hangen en overtanken, dan zelf ook maar even CDeetje branden.
Beter CDeetje branden dan vingers branden aan een verrot ME-systeem tenzij je zin hebt om daarna van stretch af aan te beginnen met een nieuwe installatie van ME.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ik ook al van plan ja, even de hd overplanten. Dat scheelt weer een hoop gedoe. Ik zal wel eens voorzichtig de suggestie geven... "koop een nieuwe pc" :)
Pagina: 1