Toon posts:

chello --> pIII bak --> omstebeurt een laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Peepz.

Kheb hier cHELlo, en daaraan een oude pIII 1000 mhz.
zit een extra netwerkkaartje in, omdat ik daaraan 1 van onze laptops wil hangen.
we zijn 3 studenten met alledrie een laptop, maar hoeven niet tegelijk te surfen.

Chello moet perse het mac-adres registreren, dus elke keer jezelf aanmelden op je laptop is ook niks.

Nu d8 ik dat het wel mogelijk is om van die pIII een soort dhcp server te maken, die het internet doorgeeft aan de laptop.

alleen als ik het netwerk configureer in windows (elke pc WinXP Pro), kan ik de laptop wel zien, maar vanaf de laptop de server niet.
Internet delen via windows wil ik niet aan beginnen, dus had ik Analogx erop gezet, goeie proxy binding ingesteld (ip van chello).

normaal is dit geen probleem zou je denken. Maar als de laptopverbinding actief is, heb ik geen internet op mn server, en uitgeschakelt wel! :S

Na 4 uur kloten, word ik aardig sjaggerijnig, en ben ik ten einde raad!

Iemand een idee?

Verwijderd

Mja, je maakt het jezelf onnodig moeilijk door allerlei 3rd party software te gebruiken. Waarom doe je dat jezelf aan als je binnen 3 muisklikken en twee seconde Windows ICS aan de praat hebt? Gewoon de LAN-verbinding van je externe netwerkkaart delen bij de Properties van die verbinding. That's it.

Oh en laat dat kinderachtige Chello alsjeblieft achterwege :Z

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Internet delen via windows wil ik niet aan beginnen
Waarom niet? Werkt prima hoor.. en ik weet zeker dat er op GoT genoeg topics en waarschijnlijk wel een FAQ te vinden is over hoe je internet deelt.. dit is echt basic imo.

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
analogx werkt anders prima bij een statische peer2peer (pc's die je niet los hoeft te koppelen)

ik weet dat ik het veel te ver zoek, het was een zware dag zullen we maar zeggen :P

ICS aanzetten liep op niks uit (ip adressen klopte niet )

ik moet dus laptops kunnen switchen.
(op school is het ze gelukt, dus waarom mij niet :P )

en JSS, jij hebt zker jarenlange ervaring met chello :+

Verwijderd

Mja, je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Het maakt netwerktechnisch geen donder uit of je iets loskoppelt of niet. En als dat wél uitmaakt is er iets mis met je configuratie.

Dus ik stel voor dat je het simpel oplost door dat hele AnalogX gebeuren van je PC te halen en ICS in te stellen. In ICS zit een ingebouwde DHCP-server waarmee clients (die gewoon lekker afgekoppeld kunnen worden) alle instellingen automatisch binnenkrijgen. Niets moeilijks aan.
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
En dit geldt natuurlijk ook voor andere debiele verbasteringen zoals cHELlo, @Homo, etc.